Van 5 flessen naar 4 flessen en beginnen met oefenhapjes

<p>Hoi lieve mama’s, </p><p>Ons zoontje is ruim 4 maandjes en drinkt 5 flessen van 180/6. Deze geven we om 7-11-15-19-23 en hij drinkt ze vrijwel altijd helemaal leeg. Voor de laatste fles maken wij hem wakker, deze drinkt hij dan half slapend op.</p><p>Nu willen wij eigenlijk gaan proberen om die laatste fles te laten vervallen, zodat we hem niet meer wakker hoeven te maken. Gezien zijn gewicht (6,8 kg) en zijn leeftijd zou dit volgens CB moeten kunnen. <br />Hoe hebben jullie de overstap gemaakt van 5 naar 4 flessen? Eventueel in combinatie met hapjes en rijstebloem? <br />En wat zijn/waren jullie schema’s met jullie kindjes van 4 maanden oud?</p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen.</p><p>Liefs</p>
 
Gewoon gestopt en kijken wat er gebeurde, de ene nacht kwam hij wel en de andere niet.

Je kan ook je 19u fles iets groter maken mocht je qua ml per dag niet uitkomen.
 
Hoeveel cc drinkt je baby? Mijn zoon dronk eerst 5 x 180 daarna 4 x 210 toen hij 3 maanden oud werd ging ik meteen naar 4 voedingen dat ging meteen goed. Vastevoeding ben ik vanaf 6 maanden begonnen, rijstbloem geef ik zelf niet. Als het niet meteen lukt kan je ook afbouwen.
 
Ja zou rijstebloem kunnen toevoegen aan de fles van 1900. Echter geeft dit geen garantie op doorslapen. Ook het ene kindje vind het lekker de andere gruwelt ervan maar dat zal je zelf moeten ondervinden. Me 4 maanden toonde mijn zoontje ook echt wel meer interesse in ons (vast) voedsel dus toen zijn we ook gestart met oefen hapjes. Hier moet je je echter niet niet zo veel bij voorstellen hoor. Echt 1 tot 4 lepeltjes per keer groente of fruit meer ging er echt nog niet in maar langzaam opgebouwd en ook wel eens een stukje brood errussendoor geprobeert. Mij zoontje moesten we toen hij 5 maanden was echt wakker maken vond ik zielig terwijl hij dus wel al oefenhapjes kreeg etc dus maar laten gaan. Tot aan 6 maanden kwam hij zo af en toe nog in de late avond 2300 kreeg toen gewoon nog een klein flesje max 120cc kwam hij daarvoor goed zo niet ook goed gewoon zelf laten komen en kijken hoe dit gaat. Zodra je kindje meer vast voedsel gaat eten ga je ook merken dat de flessen niet meer geheel leeg raken. Ik gaf dan in de ochtend vaak gewoon pap uit bordje of klein flesje met daarna een boterham. Maar ik zei al eerder de ene vind dit heerlijk de ander moet er niks van hebben je moet dit echt zelf even uitproberen. Mijn zoontje heeft iig tot aan zijn 2e verjaardag nog 2 flessen melk (half vol of volle koemelk) gehad van 120cc hij had dit toen gewoon nog nodig. Succes.
 
Terug
Bovenaan