van 5 flessen naar 4 flessen..

Hoi!

Wanneer zijn jullie kleintjes naar 4 flessen gegaan?
Onze dochter is 3en een halve maand weegt meer als 6 kilo en is 65 cm lang, ze krijgt nu 5 flessen van 200ml (180 water en 6 scheppen) maar ze drinkt niet alle flessen leeg vooral de avondfles laat ze veel in staan.
We moeten haar sávonds gewoon wakker maken, heel sneu eigenlijk.
Ons schema;
0700   1100   1500   1900   2100
Soms wijkt het natuurlijk iets af als ze lekker ligt te slapen dan laat ik haar ook liggen en sávonds hebben we voor een tijdje geleden de fles naar 21u vervroegd want hoe later we de fles gaven hoe minder ze drinkt want dan was ze gewoon te moe om te drinken maar nu is ze om 21u ook te moe.
Ze is nog geen 4mnd dus iets van fruit tussendoor mag volgens mij nog niet en nutix in de laatste fles mag volgens mij ook nog niet!
Hebben jullie advies aan het cs bureau gevraagd of zijn jullie zelf wat uit gaan proberen?
Het liefste laat ik de laatste fles weg en dan doe ik in die van 19u nutrix bij in (papfles) en dan geef ik haar sóchtends wat fruit erbij maar weet niet goed of ik het eerst met het cs bureau moet overleggen omdat ze nog geen 4 mnd is.. (volgende week hebben we een afspraak)

Groetjes meimams

Hoi,
tsja... ik zou denken doe waar je je goed bij voelt. Jij kent je kindje het beste. Ik zou die fles van 21 uur weglaten en eventueel tussen de andere flessen iets meer tijd laten, zodat je iets later uitkomt met die van 19 uur. Bijvoeden en nutrix is eigenlijk nog niet nodig. Het kan best dat je kleine het gewoon op die 4 flessen heel goed doet. Dat zou ik denk ik eerst uitproberen. Fruit en nutrix kan altijd nog toegevoegd worden.
Gewoon proberen wat het beste werkt, want je weet het toch nooit zeker van te voren.
Groetjes Veerle
mama van Quinn 22-01

Heey veerle!

Is wel een goed idee om eerst alleen 4 voedingen uit te proberen en daarna evt fruithapje of nutrix erbij geven.
Overleg jij meestal eerst met het cs bureau of probeer je zelf wat?
Volgende week hebben we een afspraak maar ik twijfel of ik het voor de tijd wil uitproberen of dat ik zou wachten op wat het cs bureau zegt..
Moelijk he..

xxx meimams

Hoef je niet op te wachten hoor. Het is een adviesbureau... Maar   niemand kan voor je kiezen. Dat moet je toch echt zelf doen.
Ik zal nog eens voor je nakijken (mijn zoontje is nu 7 maanden bijna en je vergeet dat soort dingen snel) hoe het ook alweer precies zat.

Wij hebben rond die tijd de laatste fles steeds vervroegt en met 5 maanden weggelaten.
Maar je moet zelf kijken naar je kindje en de lengte en gewicht.
Succes.

Heey!

De fles hadden we al een tijdje geleden steeds meer vervroegt omdat ze de laatste fles toch niet goed dronk.
Denk toch dat we gaan kijken hoe ze het doet op 4 flessen.
Ik was al een beetje aan het denken..
0700   1130   1530   2000
Kan toch? Of welke tijden  had jij dan?
Maar dan moet ze wel alle flessen leeg drinken want ze moet wel 800cc binnen hebben om te groeien!
blijft moeilijk haha

Hoe zwaar was jouwn baby met 3 en een halve maand dan?

xxx meimams

Hoi,
Quinn was met 3 maanden 6350 gr. en 62 cm. Met 4 maanden 7200 gr en 64,5 cm.
Heb even het groeiboekje erbij gepakt. Wij zaten qua schema eigenlijk net zoals jij het nu wilt gaan doen. Met 4 maanden dus ook max. 2 eetlepels fruit rond 9.30/10 uur.
Maar dat kan ook 's middags.
Gewoon lekker proberen. Doet je kleine het er goed op, dat lekker zo houden. Zo niet, ben je snel weer terug op hoe het nu is hoor.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan