Van 5 -> 4 flessen

Goedemorgen! Wij hebben vanuit het CB het advies gekregen om naar 4 flessen over te gaan. Gevoelsmatig denk ik ook dat hij het kan, maar vannacht kwam hij na zijn laatste fles van half 9 toch weer om 4u (note: hij slaapt normaal door, maar wordt chaggie wakker van 23u fles). Daarvoor had hij 3 flessen van 180/6. Arts zei dat het niet oke was om 4 x 210/7 te geven (wat uiteindelijk 230 cc per fles is), verpleegkundige wel. Wat is jullie ervaring? Doorzetten met 3 x 180 en dan 1 x 210, wat zich mogelijk rechttrekt, of gewoon 4 x 210? Mijn gevoel zegt het laatste, want dan zit je nog niet boven het maximale wat ze mogen hebben, en mogelijk verzadigd dat voldoende. Hij krijg ook 2 dd oefenhapje.
 
Begrijp ik goed dat hun advies is om van 5x180 naar 3x180 en 1x210 te gaan? Want dat vind ik erg vreemd, dan krijgt hij ineens een stuk minder voeding. Dan vind ik het niet gek dat hij wakker wordt voor een fles. Ook is het idee dat je maar maximaal een liter mag geven allang achterhaald, er js nooit wetenschappelijk bewezen dat dit slecht zou zijn voor je kind. En als hij met 5 flessen tevreden was en goed sliep, waarom zou je dan naar 4 flessen moeten? Never change a winning team denk ik altijd ?
 
Eenssss! Ja het is een beetje vaag, die arts zegt ipc 4 x 180, en de vpk zegt 4 x 210. Ik voel dat hij langer toe is aan slaap hoor, maar het is dus even zoeken naar wat bij hem past. En als dat ev. nog 5 flessen is, dikke prima! Fijn dat je meedenkt, houd van een nuchtere blik! 
 
Hoe oud is hij.? Kleine hier is 6 maanden en drinkt al tijd 4 flessen van 210 is van zichzelf ook al erg lang. Meer dan dit werd afgeraden. Hier ook nog steeds behoefte aan eten destijds. Ben eerder begonnen met hapjes. Hij was er echt aan toe. Elk kind is anders. Je kan altijd 4x 210 doen toch als hij niet meer wil stopt hij vanzelf met drinken
 
Terug
Bovenaan