van 5 naar 4 flessen en ritme

hoi meiden,

ik geef mijn zoontje jeroneci  (3 maanden)  nutrilon 1 standaart en er staat op de verpakking dat als ze 6 kilo of meer zijn dat je dan nog maar4 flessen mag geven van 180cc en 6 schepjes maar nu krijgt hij nog 5 flessen van 180cc en 6 schepjes...en terug gaan naar 4 flessen red hij nog niet...wat nu???

En dan heb ik nog een vraag over het ritme...
Ze zeggen je moet vaste tijden hebben voor eten maar bij ons lukt dat  niet en er zit ook niet altijd even veel tijd tussen. er moet ong. met 5 flessen 4 - 4.5 uur tussen zitten en soms is het 3.5 uur en dan neemt hij savonds rond 7 ze laatste en dan gaat hij de nacht in en de ene keer s;aapt hij dan door tot 2 uur en de andere keer tot 4.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen help me aub...Misschien gaat hij dan is doorslapen snachts.

Ik heb altijd gewoon mijn gevoel gevolgd.. Als hij nog 5 flessen nodig heeft heeft ie dat.. Wat ik wel deed snachts als mijn dochter wat wakker werd gaf ik haar een speen en daar sliep ze verder op.. Dus de fles s'nachts was niet echt nodig.. En ik heb haar in een ritme gekregen door haar als ze echt honger had en het niet haar tijd was gewoon wat water te geven.. of een klein beetje zuigelingen melk.. mijn ritme was dit toen ze 3 maanden was:

7.00 uur 200 cc (180 +6 schepjes)
11.00 uur 200 cc
15.00 uur 200 cc
19.00 uur 200 cc
23.00 uur 200 cc

en s'nachts gaf ik haar de speen...

Ik hoop dat het je lukt als je met 4 maanden fruithapje mag geven dan laten ze al snel een fles staan hoor!

Gr. Chantal

hai chantal dank je wel voor je tips.

Ik heb cb gebeld gister en ook aan hun dezelfde vragen gesteld
Zij zeggen dat ik een kleiner flesje moet geven van 150 cc en 5 scheppen en dan gewooon 5 flessen en dat pas met 5 a 6 maanden 1 fles gaat vervallen.
Zij zeiden ook dat hij wakker werd snachts omdat hij dan niet lekker was omdat hij teveel eten kreeg volgens hun (ik weet het niet hoor).
 Gaf jij ook nutrilon???

Nou ja ik probeerh et wel een paar dagen een kleiner flesje en helpt het niet dan geef ik ook gewoon weer 180 cc en 6 schepjes

Wat zeg jij ervan , van hun tips..???

greetz joyce

Als de kleine nu gewend is 180 cc te krijgen en je gaat terug naar 150 lijkt mij dat hij dat niet gaat accepteren. Zeker als hij tussen  de voedingen al eerder komt dat hij honger heeft. Spuugt hij ook? want dat zou wel een teken kunnen zijn dat zijn maagje te vol is en dus te veel krijgt. Ik ben benieuwd hoe hij reageerd met 150.
Mijn dochter is nu 11,5 week en krijgt 170 cc (150+5 scheppen Friso HA) en drinkt deze helemaal leeg. Sinds een paar dagen doe ik er nog wat nutriton bij tegen het spugen en het ligt wat zwaarder op de maag en ze redt nu wel meestal 4 uur tussen de voedingen. (nog niet altijd hoor) alleen nu is ze van de nutriton aan de diarree dus ga daar even mee stoppen. Succes met de voeding ben benieuwd.

hai ben ik weer,

Het gaat wel goed hoor 150 met 5 scheppen maar hij word s nachts altijd nog wel een keer wakker tussen 4 en 5 en dan neemt hij alleen me pink en slaapt hij weer met 10 a 15 min. en slaapt dan verder tot ong 7 uur. maar er is dus eigenlijk nix veranderd want hij word s nachts nog steeds wakker maar er zit nu wel een goed ritme in gelukkig.

cb had ook gezegt dat pas met ong 5 maanden een fles verviel.

Mag ik nu al schepje pap bij de laatste fles doen???

Groetjes joyce

Het is wel fijn als er een ritme is, maar ja als je kindje iets eerder of later komt, dan moet je het flesje gewoon geven. Wij gaven ook wel eens de helft en 1,5 uur later de andere helft om te troosten als ze huilde. Bente was namelijk ook niet echt van de klok en we gaven gewoon na behoefte. Ze kreeg in het begin ook veel te veel.
OP een gegeven moment hebben we gewoon gezegd, geen troostflesjes meer....je moet je maar aan het ritme houden. Nu na 4,5 maand krijgt ze netjes 5 flessen, maar de ene keer om de 3 uur en de andere keer om de 5 uur.
's avonds hebben we vaak om 20  of 20.30  uur gegeven maar dan gaven we om 22 uur toch weer een fles (naar behoefte).Uiteindelijk heeft ze nu echt het  ideale ritme, tussen 18 en 19 uur de 4e  fles. Om 19 uur naar bed en om 22 uur wordt ze wakker voor de laatste fles.En dan slaapt ze altijd weer verder tot de volgende ochtend.

hai

zijn tijden zijn nu

7.00
11.00
15.00
19.00
23.00

en dan word hij rond 5 uur wakker. en na 10a 15 min zuigen op me pink slaapt hij weer verder.
Maar ik ga hem dan toch niet om 22.00 wakker maken voor ze laatste fles want dan zal hij toch ook eerder wakker worden snachts...???

Terug
Bovenaan