van 5 naar 4 flessen, maar nu heeel vroeg wakker

Beste moeders,

Onze dochter is nu ruim 5 maanden en sinds een week zijn we aan het proberen de laatste fles van 23.00 te laten vervallen. Ze werd namelijk niet wakker en als ze wakker werd dan dronk ze maar 40 cc met moeite!

Nu krijgt ze de laatste fles om 20.00 en zijn we begonnen met haar eerste hapjes groente rond 19.00. Ze krijgt dus nu geen 5 flessen à 200 cc maar 4 flessen à 200 cc. In de laatste fles doen we 2 scheppen Nutrix (rijstebloem). De eerste week ging heel goed en werd ze wakker om 07.00/07.30 uur, maar de laatste 3 dagen wordt ze  rond 5.00 uur wakker........ Nu weet ik niet of we weer terug moeten naar de oude situatie of toch nog even moeten doorsturen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Nathalie
 
Hallo,
Wij hebben een beetje hetzelfde meegemaakt. Al was dit al met drie en een halve maand. Ook onze zoon, nu 5 maand, werd af en toe eerder wakker. Ik heb toen langzaam de nutrix opgebouwd. Eerst 1 toen 2 en nu 2,5 schep nutrix. Nu we op 2,5 zitten word hij tussen 7 en 8 wakker. (krijgt 20.00 de laatste fles 240 voeding). Wij hebben dus wel wat meer in de laatste fles, misschien is dat ook een idee. En misschien een half schepje nutrix extra. Ook geven we overdag fruithap en groentehap (18.00). Ik heb ook zitten dubben om wel/niet weer een fles. Zou dit toch niet doen want ja het is toch de bedoeling dat de flessen eraf gaan en er meer eten word gegeven. Bij ons is het na een tijdje ook weer goed gekomen, maar het blijft lastig.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel,
Succes,

Groetjes Hannie
 
Ze komt nu al 5 dagen achter elkaar rond 04:30/05:00, ik weet niet meer wat ik moet doen! Ze wil dan echt de fles!. We hebben de laatste fles ook al weer rond 22.00 uur gegeven in de hoop dat ze weer rond 07:00 wakker werd, helaas niet dus....

Gisteren de laatste fles om 20:00 gegeven, ze werd wel weer wakker om 05:00 maar we hebben haar gewoon laten huilen, na een half uur was het stil en sliep ze weer. Toen werd ze  weer om 06:30 wakker.

Ik voel dat ze een tandje krijgt bovenin, misschien dat ze daarom zo van slag is met drinken...ik weet het even niet meer. Ze is nu weer helemaal van haar schema af.....
 
Mijn meisje is nu bijna 5 maanden en heeft sinds twee weken haar laatste fles om 20.00 uur. In eerste instantie legde ik haar gelijk weer terug in bed, waarna ze dan doorsliep tot 7.00 in de eerste twee dagen. Daarna werdt ze al om 5.00 wakker. Nu laat ik haar na de laatste fles nog wat in de box spelen totdat ze zelf aangeeft dat ze slaap heeft. Meestal is dit rond 21.00 uur, soms korter. Doordat ze dan toch veel speelt wordt ze moeier en slaapt ze sindsdien moeiteloos door tot 7.00 uur. Geen dag uitgezonderd.
 
Aangezien wij Famke ook altijd wakker moesten maken voor de laatste fles, adviseerde het CB ons om de laatste fles te laten vervallen. En om dan in de fles van 20:00 uur rijstebloem te doen. Gisteren hebben wij voor het eerst 4 flessen gegeven met in de laatste 2 eetlepels rijstebloem (om 21:00 uur). Ze werd vanacht rond 3 uur al wakker. Toen hebben we maar een klein flesje bijgevoed. Het probleem bij Famke is dat ze de fles niet helemaal leeg drinkt.  Dus gisteren heeft ze maar 100ml op van de 'rijstebloem' fles. Ik las ergens dat iemand haar kindje eerst nog wat liet spelen voor het slapen gaan, maar daar heeft Famke echt geen puf meer voor, ze valt meteen in slaap. (zelfs voor de fles van 20:00 uur moest ik haar altijd wakker maken) Heeft iemand suggesties hiervoor?
groetjes
 
Terug
Bovenaan