Van 5 naar 4 flessen per dag

Hi,

Mijn dochter is alweer 5 maanden (wat gaat het snel) en eigenlijk willen we van de laatste fles van 22.30 af, maar we durven het nog niet zo goed aan. We zijn bang dat ze dan 's nachts weer gaat spoken. Bij de laatste fles moeten we haar echt wakker maken en ze moet dan echt van ver komen. Als ze eenmaal wakker is dan gaat het wel en drinkt ze ook wakker haar flesje leeg en leggen we haar ook weer wakker in haar bedje terug. Ze slaapt dan gewoon verder.

We geven haar nu steeds flessen van 180 water en 6 schepjes. Bij de voedingen van 18.30 en 22.30 doen we steeds 3 scheppen gewoon en 3 scheppen Forte (nutrilon). Oja, ze krijgt nu ook 's middags een paar hapjes fruit, ongeveer een derde van een potje. En dat smaakt goed.

Hoe weten we nu wanneer die laatste fles eraf kan? De ene keer drinkt ze 'em wel op en de andere keer laat ze wat staan.

Op het forum lees ik dat de een een papfles 's ochtends geeft en de ander weer 's avonds als laatste fles.

We beginnen bij ons de dag al vroeg, namelijk om 6.00 uur en zijn krijgt dan rond 6.15 uur de fles voordat ze naar de opvang gaat en ze ligt vaak al om 19.00 uur weer te slapen 's avonds.

Oeps, het is weer een heel verhaal vol vragen geworden.

Wie kan mij helpen?

bji ons op t consultatiebureau werd er gezegd tegen mijn vriendin dochter van 04-08, het kind geeft zelf aan wanneer de laatste fles eraf mag. wij vonden dit best een btje onzin, want wij vindn etoch wel een beetje dat de ouders zon beetje de boel bepalen en niet dat kleine hrtu :D:D:D. tot mijn grote verbazing was mijn dochter van 15-09 nu dus net 4 maanden dat ze die laatste fles zat was. ze kreeg er al een week of twee pap in. en nu ineens moet ze m niet meer. woest als we haar wakker maakten. eerst dronlk ze m gewoon slapend op.
nu brulde ze tot we haar weer neerlegden en sliep heeeeerlijk weer in. dus nu sinds 4 avonden krijgt ze m nite meer. ik hou nog steeds mn hart vast en heb t idee dat ze heus nog wel eens komen zal snachts maar ik vidn t prima

en t cb heeft dus gelijk de kids geven t zelf wel zon btje aan of t nog wele of niett nodig is. ik gaf en geef savinds pap in de fles met in mn achterhoofd dat de fles dan lekkre zwaar is en dat ze lekker slapen.... nu krijgt ze die fles 210 + 7 scheppen + pap om half 8 en slaapt heerlijk tot half 8 de volgende ochtend...

suc6 ermee   he gr ineke

Hallo,

Ik had vorige week ook een topic hierover geplaatst, omdat ik het gevoel was dat mijn dochtertje van 4,5 maand er ook aan toe was. We moesten haar namelijk ook altijd uit een diepe slaap halen...

Nu geef ik overdag iets meer (210 + 7) en de laatste fles (zo rond 20.00 uur), geef ik dan 180+6+2 el rijstebloem. Het gaat hartstikke goed! Ze slaapt heerlijk door en wordt pas om 8.15 uur weer wakker!

Dus gewoon proberen, als het niet lukt dan kun je altijd nog terug!
Succes.

Groetjes,
Patty (mv Nynke 9-9-06)

Hoi Patty,

Bedankt voor je reactie. Het klinkt logisch wat je doet! Drinkt jouw kindje die flessen van 210cc helemaal op of laat ze soms ook wat staan en krijgt ze al wat hapjes fruit?

Als ik niet werk en in het weekend dan is het wel lekker als ze wat langer slaapt, maar door de weeks als ik werk dan moeten we haar toch echt om 6.15 uur de fles geven, want ik vind het 'lullig'   om dit aan de opvang over te laten. Die heeft het 's ochtends ook druk genoeg.

Misschien gaan we jouw optie wel proberen van de week, kijken hoe dat uit gaat pakken.

Groetjes
Brootje

hoi patty,

ook ik geef mijn dochter nu   210 +7 schepjes maar ze drinkt t ook ng niet helemal op  , waarschijnlijk moet haaar maagje even wennen aan die grotere hoveelheid....??

en hoe krijg je die laatste fles gerekt tot 20.00. al sinds mijn dochetr 4 weken is vind ze ieder ritme prima het maakt niet uit hoelaat ze voeding van rond 16 00 uur krijgt. al word t 17 u   je zal dr niet horen, maar om 19oo uur is ze gewoon moe en wil ze de fles en naar bed. gister had ik de fles gerekt tot 16.30 en om 18.00 een beetje groente.... ik hoopte daarmee dat ik de boel wel rekken kon tot een uurtje of 20.00, nou mooi niet, om 1900 u huilde ze of ze nooit te eten kreeg en dronk haar fles 210 +7+ nutrix op alsof haar leven er van af hing, maar vannacht vanaf 5 uur toch weer onrustig. hebben jullie ook tips om die fles te rekken. in bad gaan is 1 ding maar ja om dat iedere avond te doen is weer niet handig ivm droge huid....

het is wat hé een kind hihi

Ha Brootje!

wat een gedoe hé, met die flessen? Zit je net lekker in een ritme en dan willen die ukkies iets anders, hahaha! Ik kreeg vanuit het CB ook te horen dat Thomas vanzelf aan zou geven dat ie een fles minder zou willen. ( Ik ben nog steeds benieuwd op welke manier, ??)   Maar goed, Thomas is van 11-08 en bij 3 maanden ongeveer had hij eigenlijk een koorts dagje, waarop we besloten te wachten met de fles van 23:00 om hem lekker de kans te geven te slapen. Mooi dat ie doorsliep tot 07:00. Vanaf die dag krijgt hij 4 flesjes en waren wij dus in één keer probleemloos van de laatste fles af. Thomas is een enorme drinker en drinkt nu dus 4 flesjes van schrik niet: 250...  Thomas heeft altijd veel gedronken en volgens het CB is het geen probleem. ( was bij de geboorte 4510 gram en 53 cm lang.) Hij krijgt dus nu om 07-12-15-19 een fles en s'morgens een potje fruit en sávonds een potje groente. Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat hij niet altijd alles op eet en drinkt, maar hij slaapt dus wel vanaf 19:15 tot 07:00. Hoop dat het je lukt, ik vind die paar uurtjes extra in de avond toch wel weer erg gezellie met hubbie op de bank namelijk!!
-X- Marieke

Terug
Bovenaan