Van 5 naar 4 flessen zonder bijvoeding??

Een vraagje, onze zoon Sjoerd  is nu net vier maanden geweest en heeft helaas best wel last van eczeem... Daarom wil ik eigenlijk pas met 6 maanden met fruithapje ed beginne, ivm mogelijke allergien... Is het nu wel mogelijk om van 5 naar 4 flessen te gaan??? Of gaat die fles er pas af met bijvoeding??
Hij krijgt nu 5 keer 180 ml water met 6 schepjes nutrilon...

alvast bedankt,
franka
 
He Franka, volgens mij is ons kindje bijna even oud als die van jou. Hij is van de 28e. Ook ik geef 5 voedingen en kan volgens mij nog niet naar 4. Hij lust ze nog graag. Ik wil met een maand of 5 eens gaan kijken of ik terug kan naar 4. 4 keer op een dag eten is best weinig voor zo'n kleintje vind ik. Wij eten 3x maar wel vaak iets drinken en eten tussendoor en jouw baby dan dus nog niet. De mijne ook nog minimaal. Was je kindje trouwens ook onrustig toen je bv gaf of heb je dat nooit gegeven?
Nog even over de KMA. Kan het niet zijn dat juist de allergische reactie verminderd wordt als je naast melk een hapje geeft? Op banaan kunnen ze reageren maar ik heb nog nooit gehoord dat je van een appelhapje ook allergie of esceem kunt krijgen.
Wist je dat de speciale voeding (bij drogist) tegen KMA (die hele strenge), dat je die krijgt vergoed van de verzekering? Wacht gerust tot 6 maanden hoor (Jochem vind het niet eens echt lekker) maar omdat KMA vaak verdwijnt als ze naar vast voedsel gaan, kan het misschien helpen toch e beginnen met ander voedsel.

Gr. Marijke
 
Hoi Franka,
Onze zoon Stan is overgegaan naar 4 voedingen toen we begonnen met bijvoeden (6 mnd oud). Hij gaf dit min of meer zelf aan. De late voeding van 23 uur is er toen afgegaan. We moesten hem daarvoor wakker maken en merkte dat hij steeds "van heel ver" moest komen om wakker te worden. Ik heb 'm toen een keer door laten slapen en hij werd om 6 uur 's ochtends wakker; de dag erop om 7 uur. Vanaf toen kreeg hij 4 voedingen en een fuithapje en 's avonds een klein groente hapje (later aangevuld met aardappeltje en vlees). De laatste voeding (borst-) kreeg hij toen rond 19 uur.
Ik zou gewoon nog wachten met bijvoeden tot 6 mnd ivm met verhoogde kans op allergie. Dat heb ik ook gedaan. Je kindje heeft het immers nog helemaal niet nodig. Het is alleen voor de smaak. Pas vanaf 6 mnd heeft je kindje behoefte aan andere voedingsstoffen. Je kan het dan langzaam introduceren en kijken hoe het lichaam van je kindje hierop reageert.
Succes!
Groetjes Marieke
 
hallo

Ilse dronk  met 3 maanden  al  4 flesjes per dag, 180 ml water en 6 schepjes poeder. Op het pak nutrilon a.r stond vanaf 6 kilo 4 keer een flesje en dat heb ik aangehouden. cb weet er van en dat was prima.
Ilse is nu bijna 4 maanden en volgende week ga ik naar het cb om over bijvoeding te praten.

Als je het niet zeker weet kan je ook de zorglijn bellen. Dat nummer staat in het groeiboekje van het cb.

groetjes henny
 
Terug
Bovenaan