Van 5 naar 4 Flessen

<p>Hallo, </p><p>Onze dochter van 6 maanden is een goede eter, nu kregen we vandaag te horen dat ze te veel melk binnen krijgt en moeten afbouwen met de flessen. </p><p>Haar schema is nu</p><p>Tussen 7-8uur fles 210</p><p>rond 9,30-10uur fruithapje</p><p>11-12uur fles 180</p><p>15-16uur fles 180</p><p>17,30-18 uur avond eten</p><p>19 uur fles 210 </p><p>22,15 uur fles 210</p><p>Wat zouden jullie doen, laatst de laatste fles een keer eerder gedaan maar toen kwam ze dus ook 3 uur. </p>
 
Wij hebben rond 6 maanden de laatste fles laten vallen. Onze zoon dronk die slapend op (ook 210 cc). Daarna is het nog wel een maandje rommelig geweest in de nacht. Ik gaf dan gewoon een flesje met wat minder schepjes melk (180 cc met 3 schepjes). Dan sliep hij zo weer verder.
Ik ben rond 6 maanden begonnen met brood oefenen. Dat is msschien ook wel een idee voor jullie meisje? Dan heeft ze wat extra's over de dag heen. Ik ben begonnen met de korstjes, omdat dat niet meteen zo zompig is in de mond. 
 
Bedankt voor je reactie. 
Gaan we proberen, nu flink ziek. Dus laten alles nog maar even zoals het is. 
Hebben jullie in de laatste fles van 19 uur nog iets van rijstebloem of pap van gemaakt? 
 
Bedankt voor je reactie. 
Gaan we proberen, nu flink ziek. Dus laten alles nog maar even zoals het is. 
Hebben jullie in de laatste fles van 19 uur nog iets van rijstebloem of pap van gemaakt? 
 
Van papflessen gaan baby's over het algemeen niet langer slapen hoor, dat is een hardnekkig fabeltje!
Ik zou inderdaad proberen de laatste fles eruit te werken. Is uiteindelijk voor iedereen beter: je kindje kan lekker een volle nacht slapen, en jullie hebben de avond ook weer helemaal voor jezelf. Als ze nog 's nachts wakker wordt, misschien overdag meer eten, zoals brood inderdaad. En misschien is het ook wel gewenning van haar, en kom je er met even doorzetten ook doorheen?
 
Onze zoon is nu vijf maanden en al zijn flessen gingen met gemak leeg waardoor we er nu ook 2 maken van 210. Ik neig ook om over te gaan naar 4 flessen, maar zijn laatste fles was bij ons altijd om 21:00 ongeveer. 

Ik vraag me dan wel af of hij genoeg binnen krijgt. Zijn oefenhapjes gaan nog biet heel consequent omdat hij dan vaak ligt te slapen.
 
Hier een zoontje van 4 maanden die ik om 22,00 nog wakker maak voor de fles. hij krijgt wel nog flessen van 180+6 en verhogen heeft nog geen zin met zijn gewicht. Hij weegt nu 5590 gr. Ik zou proberen de tijd tussen de fles na het avond eten iets rekken en dan proberen deze rond 20,00/20,30 uur te geven? En dan de laatste fles laten vallen.
 
Mijn dochter is 5,5mdn en heb ook afgebouwd van 5 naar 4 flessen. 
07:00/08:00 210ml melk ( 180 water + 6,5 voeding ) 
10:00/10:30 fruithapje 
12:00/13:30 fles 210 
16:00/16:30 fles 
18:00/18:30 groente
20:00/20:30 laatste fles 
 
Terug
Bovenaan