Van 5 naar 4 flessen?

Hoi allemaal,

Na veel mee lezen toch maar eens een topoverleg geopend.
Tom is bijna 12 weken en woog 3 weken geleden 5,9kilo. Hij krijgt 5 flessen van 180+6. Zijn ritme is ongeveer 6-10-14-18-22. De flessen van 6uur en 22uur gaan leeg. De andere wisselen heel erg. Hij laat vaak 30ml staan. Hij slaapt van 23-6 meestal. Voor de voeding van 22uur moeten we hem echt wakker maken uit een diepe slaap.

Het CB gaf aan dat hij misschien toe is aan 4 flessen omdat hij overdag voeding laat staan. Misschien omdat hij dan genoeg heeft.
Ze gaven een schema aan van 7-11:30-15:30-20:00.

Het gekke is dat ik van een andere persoon van het CB een ander advies kreeg. Namelijk gewoon 5 flessen aanhouden en dan hoeven ze niet op.

Nu ben ik dus in de war. Heeft er iemand tips of ervaringen?
 
Dit zijn van de lastige momenten!! Als ik het goed lees laat hij nu 90 cc staan! Je zou kunnen proberen om een middag voeding weg te laten en dan inderdaad voedingen proberen te verschuiven en kijken wat er gebeurd als je hem niet wakker maakt!

Die van ons kreeg op een gegeven moment zijn laatste fles om 9 uur maar kwam dan om. 4 uur! Dit vond ik niet wenselijk dus gaven wij hem de laatste fles om 23 uur en dan slapen tot 7 uur a 8 uur!! Beetje stoeien en doen wat voor jullie goed voelt!

Je zou ook schepje minder kunnen geven 180 cc en 5 scheppen en zo een fles gaan afbouwen!

Hij is nu net een jaar en moest ook afbouwen van het cb van 3 naar 2!! 3 weken heb ik dat geprobeerd maar lukte niet en ineens wil hij nu alleen zijn ochtend fles nog en die andere 2 weigert hij!
 
Ik sluit me aan bij het tweede advies van het CB ?, en dus vijf voedingen geven die niet helemaal op gaan.
30ml is helemaal niet veel vind ik, grote kans dat hij binnenkort die flessen wel gaat leeg drinken.
Het makkelijkste is om je kind kind te volgen, dat betekent soms meer soms minder. Als een fles een paar dagen lang helemaal leeg gaat, geef je 30ml meer. Zo kan hij zelf bepalen wanneer hij geen trek heeft ? Succes!!
 
Laat je kindje bepalen en niet wakker maken voor een fles hoor! Als hij honger heeft, dan komt hij vanzelf wel. Je kunt ook 2x 180+6 doen (ochtend en avond) en de andere flessen 150+5
 
Hij drinkt deze half slapend gelukkig. Ik ben bang dat als ik hem laat liggen dat bij rond 2uur komt. Hij maakte een paar weken geleden namelijk zijn nacht te vroeg toen we h lieten slapen. Dan sliep hij vanaf 19uur en kwam dan 2 keer in de nacht. Nu we hem om 22uur uit bed halen slaapt hij daarna tot 6uur.
 
Alleen voor de 22uur voeding maak ik hem wakker. Bij de andere voedingen volg ik hem volledig. Bij begint ook minder lang te slapen overdag en is dus langer wakker. Gister zelfs 2uur. Ik probeer 1,5uur wakker tijd aan te houden maar soms wil hij dan echt njet naar bed.
 
Ik ben wel van het kamp late avondvoeding. Hier ook een dochter die hem lang gehad heeft, tot zelfs wel 7 mnd. Zij kwam ook anders voor 2 nachtvoedingen. Met die voeding sliep ze de nacht. En ze dronk half slapend. 
Verder heeft ze nog lang op 5 flessen gezeten en zitten we sinds een maand pas op 4 flessen, omdat die late avondvoeding dus weg is nu. 
Zij laat het nog niet toe om langer dan 4 uur tussen voedingen te laten. Wel geef ik de 11 uur fles mar half nu omdat ze vlak daarvoor fruit krijgt en niet lang daarna een boterham. 
Oh en zij kreeg dan wel op die leeftijd 2 x 180 en 3 x 150. Later 1 x 180 en 3 x 150. Nu 180/90/150/150, laatste gaat niet altijd op. Soms eet ze al veel vaste voeding. 
Gezien jouw kindje pas 3 maanden is en nog geen hapjes van betekenis krijgt op korte termijn,  zou ik ook lekker je schema zo laten en gewoon kijken wat op gaat (zelf heb je ook niet altijd evenveel honger toch?) of de avondvoeding hooguit iets kleiner maken en kijken of ze daar ook op doorslaapt. Lekker je baby volgen.
 
Terug
Bovenaan