Van 5 naar 4 flessen

<p>Zoontje is 14 weken en 6.5 kg, hij zit al enkele weken op 5x180+6. </p><p>Hij laat nu de nachtvoeding vallen waardoor hij niet meer aan die 5 voedingen komt. </p><p>Babys moeten 150ml/kg = 975 voeding in dit geval. </p><p>Geef ik nou 4x180+6 = 840 cc voeding of 4x210+7 = 960 cc voeding? </p><p> </p>

Ik denk dat 4x 210 nu nog teveel is. Slaapt hij al door waardoor de laatste fles niet meer gaat? Ook geen dreamfeed of iets? Elk kind is anders etc , persoonlijk zou ik het bij 5 flesjes van 180 houden. Indien die laatste voeding niet gaat, dan 4 flessen van 180

Oh wat fijn dat hij zo doorslaapt! Misschien heeft hij er geen behoefte aan. Wellicht hebben anderen hier nog tips. Je kunt ook navraag doen bij het consultatiebureau, telefonisch? Ik gaf rond de 14 weken om de 4 uur (plusminus hoor) een voeding.  Of je geeft wanneer hij wakker word morgens 210 en de overige voedingen (3 flessen) 180. 

Ons zoontje heeft ook altijd goed doorgeslapen en op een gegeven moment flessen van 210ml met 7 schepjes gedronken. Hij is nu 15 maanden en drinkt nog steeds 1 fles.

Je kunt het beste kijken naar je kindje. Misschien kun je hem eerst 4 keer 6 schepjes aanbieden en kijken hoe dat gaat of eventueel alleen de laatste fles ophogen.

Ik zou gewoon kijken naar waar hij om vraagt. Onze kleine is van 30 oktober en kreeg tot vorige week 4x 150 ml nadat hij een tijdje 5x 150 ml had gehad, maar gewoon niet meer honger had en hij groeit goed, inmiddels 6,7 kilo. 

Ons dochtertje slaapt ook van 20/21 tot 7 uur. Wij doen vaak een “extra” fles van 120cc om 17 uur en dan om 20 u ook 120cc. Dan krijgt ze net wat extra tov de 180cc.

Terug
Bovenaan