Van 5 naar 4 flessen

<p>Ik heb eens een vraagje. Onze kleine man is bijna 5 maanden en weegt ruim 8 kilo. Hij krijgt op dit moment 5 flessen van 210+7. Hij drinkt ze niet allemaal leeg. </p><p>Hij krijgt nu om 6:30 fles - 10:30 fles - 14:30 fles - 17:30 groentehap - 18:30 fles - 21:30 fles. </p><p>Alleen we moeten hem voor elke fles wakker maken omdat hij dan nog heerlijk ligt te slapen en hij valt nu tegen 20:30 in slaap, soms ook niet en drinkt zijn laatste fles heel moeilijk leeg omdat hij of nog slaapt of heel erg moe is. Laat meestal wel 90cc of meer over. </p><p>Is het een idee om 1 fles te laten vallen? Ook mag hij vanaf dit weekend fruit erbij krijgen. Wat voor tijden hielden jullie aan toen je over ging op 4 flessen? En sliep jullie kleintje dan ook gewoon de hele nacht door? Die van ons slaapt nu tot ongeveer 6:00/6:30</p>

Hoi,
Ons meisje 5.5 maand net 7kilo krijgt nu al 1.5 maand 4 flessen. De tijden nu zijn tussen 7 en 8. Rond half 12, half 4 en tussen 7 en half 8. Ze krijgt 180+6. Smorgens krijgt ze fruit als ze niet slaapt en rond half 6 groente. Ze eet er nog niet heel veel van. Voordat we over gingen op 4 flessen kreeg ze de flessen dichter op elkaar en laatste om 9 uur. Ze was zo aan het huilen en doen bij laatste fles dat we een dag helemaal haar ritme hebben gedaan en zijn wr op deze tijden uitgekomen. We hoeven haar nu ook niet meer wakker te maken coor fles was met 5 flessen wel zo. Ze slaapt al wel vanaf dat ze ong 4 weken is van 22.00 tot 6 met af en toe slechte nacht

Hi!

Onze dochter van bijna 4 maanden heeft nu sinds een week dit schema:

7.00 fles 150+5
11.00 fles 150+5
15.00 fles 150+5
19.00 fles 180+6

Ik zou proberen te kijken hoe het gaat als je de fles van 21.30 weg laat. Rond 18.30 a 19.00 de laatste en dan op bedje. Proberen te kijken of hij het dan red tot de volgende ochtend. :)

Heb hier een poosje terug haar steeds wakker gemaakt voor de fles van 23.00, maar dit werkte averechts, kwam ze alsnog 's nachts. Nu laten we haar slapen en sinds een dikke week slaapt ze ineens het klokje rond, zo blij mee!

Ik zou inderdaad de laatste eens weglaten en zien wat er gebeurd. Misschien dat hij dan snachts komt en dan zou je een wat klein flesje kunnen geven. Dat is even uitproberen! Als hij de laatste al zo moeilijk drinkt dan heeft ie er misschien niet zoveel behoefte meer aan. 

Ik denk inderdaad dat ik het gewoon eens ga proberen. En dan zijn laatste fles rond 20:00 te geven. Gisteren is hij ook weer wakker gebleven tot 21:15, hij heeft misschien een half uurtje nog geslapen. Maar had in die fles wel weer 130cc over omdat hij zo diep ligt te slapen dat hij niet meer drinkt. En hem dan 's middags langer in bed te laten liggen zodat hij van 16:30-17:30 niet meer moet slapen. Vrijdag eens kijken wat dit gaat doen want moet nu 2 dagen werken en wil dat toch eerst zelf proberen en niet bij de opvang. 

Terug
Bovenaan