Van 5 naar 4 flessen

Hallo moeders,

Ons zoontje Vince van bijna 11 weken krijgt 5 flessen van 200cc. Maar tegenwoordig valt hij om 7 uur half 8 in slaap en moeten wij hem wakker maken voor zijn laatste fles. Maar hij ligt dan zo vast te slapen dat we het eigenlijk zielig vinden. Dus nou is onze vraag wanneer kan je hem naar vier flessen laten gaan?
O ja, hij weegt 5496 gram.
We hopen dat we wat tips of ideeen krijgen.

Groetjes Reinier en Corine
 
hallo Reinier en Corine,

Je moet de laatste voeding zeker 3 maanden volhouden ivm bloedsuikerspiegel. Verder zeggen ze dat het ook met de hersenontwikkeling heeft te maken maar dit schijnt niet wetenschappelijk bewezen. Ik ben gestopt met 4 maanden. Op het buro zeiden ze dat ik het steeds moest vervroegen dit heb ik echter niet gedaan. Ben gewoon gelijk gestopt en overgegaan op 4 flessen.
Succes ermee!
Groet,
Mieke
 
hij mag ook geen schepjes pap door de fles heen.zodra ie fruit en groente mag en dit is nog steeds zo dan zou ik het proberen.je moet naar je kind kijken wat hij aangeeft.als hij de laatste fles uit gaat spugen dan pest je hem alleen ermee.eerste wakker maken terwijl hij eigenlijk dan niet wil en hoef.me vriendin had het met haar dochter.ze moest haar ook elke keer wakker maken en ze spuugde het er zo weer uit.de cb vond het niet goed,maar ze zei tegen ze wat heeft het voor nut je pest haar alleen ermee.dus daarmee bedoel ik kijk naar kind i.p.v wat hun zeggen.ik heb het nu ook mijn dochter krijgt ook 5 flessen van 160cc en is bijna 13 weken.ze weegt 6185 gram.ik moet haar ook elke avond wakker maken,maar zodra ze fruit mag ga ik die s avonds geven rond etens tijd en die fles iets uit stellen naar bijv 8 uur en dan proberen de nacht door.schepjes pap erbij en slapen maar.ik ga niet wachten tot dat cb zegt ja nu mag het.
nu zit je nog met die suikerspiegel en ze hebben alleen die fles.
succes
 
hallo,

mijn zoontje van 3,5 maand zit nu ook op vier flessen van 200cc, wij maakten hem eerst ook wakker om elf uur voor zijn laatste fles, alleen kwam ie toen weer om vijf uur 's-morgens , toen hebben we hem gewoon door laten slapen en dat ging perfect, hij slaapt nu van zeven tot zeven, Ik zou het gewoon gaan proberen. Thomas krijgt ook als laatste voeding een papfles, eigenlijk mag het pas vanaf vier maanden maar hij heeft er echt behoefte aan, hij weegt 7120 gr en is 67 cm lang, een flinke keren!! Groetjes, Jeannette
 
Terug
Bovenaan