Van 5 naar 4 flessen

Hoi,

Onze zoon wordt a.s. maandag 5 maanden en we zitten ontzettend te rotzooien met zijn eten.
2 Weken is het goed gegaan dat hij van 5 naar 4 flessen ging. 's Ochtends om 07.15 uur 200cc met 2 scheppen rijstebloem, 10.00 uur compleet fruitpotje met liga, 12.00 uur 200cc, 15.00 uur 200cc, als het lukt om 18.00 uur groentepotje (gaat ook helemaal op) en om 20.00 uur 200cc met 2 scheppen rijstebloem. Zonder die potjes tussendoor redden we het absoluut niet. Vaak wil hij ook om 18.00 uur het potje niet maar perse de fles, wel neemt hij dan om 20.00 uur maar een halve fles. Gemiddeld komen we dan uit op 4.5 fles. Hij is vanaf het begin al een hongerige baby geweest, vandaar dat we ook met de liga zijn begonnen, wat een beetje helpt.
Het is alleen ook zo'n geren en gevlieg. Als hij zijn potje te laat krijgt dan weigert hij resoluut en wil perse de fles. Dylan is wel een groot kind ook. Hij weegt nu ruim 7.5 kg en is 69 cm lang. Ik blijf het idee houden dat met grotere baby's het toch iets anders ligt dan het gemiddelde dat het CB aangeeft. Moet ik gewoon mijn gevoel volgen?
Mijn moeder informeerde mij dat mijn broer ook zo'n grote eter was. Zij heeft hem toen bij 4 maanden al brood gegeven.
Ik weet het niet meer. Ik weet alleen dat ik me er heel erg aan erger dat hij niet doet wat ik wil en van dat gevoel wil ik af.
 
Hoi,
Tja, de richtlijnen van het cb zijn harstikke mooi maar ook heel gemiddeld!
Ik zou als ik jou was zeker uitgaan van mijn eigen gevoel. Als jij denkt dat hij door een
ander voedingsschema en met bv een korstje brood meer happy is, zou ik dit zeker
doen. Het gaat om hem nietwaar?
Mijn zoon is juist niet zo'n grote eter. Volgens het cb zou ik hem meer moeten geven, maar dat spuugt hij allemaal weer uit. Ik geef hem nu wat hij op kan en niet meer.
Vandaag gaan we groente proberen en joghurt na. Die fles vervalt dan meteen.
We zullen zien hoe het gaat. Hij is nu 6 1/2 maand.
Succes ermee.
Groetjes Melanie
 
hoi,

Ik zou hem ook gewoon wat meer geven, of een broodje zoals je moeder zegt. als je van het CB uit moet gaan dan kom je er helemaal niet meer uit. als je bekijkt hoeveel CBs er zijn en hoeveel verschillende adviezen en richtlijnen die wel niet hebben. Gewoon lekker op je eigen gevoel afgaan, jij kent je kind het beste. En als je je aan je kind begint te ergeren omdat ie niet doet wat jij wil zou ik toch zelf een oplossing bedenken, anders word hij straks nog veel dwarser, dan werk je mekaar tegen. Dat is ook niet de bedoeling.
lekker je eigen gevoel volgen. Hij tevreden? jij tevreden!

groetjes Mirjam
 
Terug
Bovenaan