Van 5 naar 4 flessen

Meestal lees ik met jullie mee maar nu heb ik toch ook eens een vraag.
Mijn zoontje is 19 weken oud. Hij krijgt nu nog steeds 5 voedingen om de 4 uur. Wanneer mag je die laatste voeding er nou afhalen? Hij krijgt nog geen bijvoeding en dit wil ik ook nog niet eerder geven dan dat ie 6 maandjes oud is.
Hebben jullie misschien een idee hierover?

Alvast bedankt!

Groetjes Iris
 
Hallo Iris.

Mijn eerste vraag is eigenlijk, hoeveel heeft jou kindje eigenlijk in de fles.
Mijn zoon is bijna 5 maanden en heeft nog 4 flessen om de 5 uur dus als je dan om 7 uur begint ben je sávonds om 22.00uur klaar. Hij krijgt 210 water en 7 scheppen.
Volgens mij gaat het pas veranderen als ze vaste voeding krijgen samen met een fles. Dan krijg je een heel ander schema zodat hij s'avond een hapje kijgt rond 6 uur en dan rong 8.00 uur nog een flesje en dan naar bed.
Ik denk dat het zo gaat, dat hoor ik tenminste van mijn viendin zij deeft een zoontje van bijna 1 jaar.
nou veel plesier.
groetjes silvia
 
Hallo,

Mijn dochtertje ging op een gegeven moment over van 5 naar 4 flessen.
deze kreeg ze tussen 08.00 uur en 20.00 uur.
om 08.00
om 12.00
om 16.00
en om 20.00

( Ik had er toen ook nog geen bijvoeding bij.)
Ze sliep dan de hele nacht door totdat ik haar de volgende ochtend om 8 uur weer wakker maakte.

Hopenlijk heb je hier wat aan!

oja, ze kreeg 210cc water + 7 schepjes voeding per fles.
 
Hoi,

Mijn zoon is ook 19 weken oud en krijgt ook nog 5 voedingen a 200 ml per keer op een dag. Hij krijgt ook nog geen bijvoeding. Op het cb adviseerde me om zo nog door te gaan evt mocht ik wat rijstebloem door de laatste voeding doen. Dit doe ik niet omdat ik denk dat hij het niet nodig heeft. Vanaf 5 mnd mag ik langzaam beginnen met bijvoeding om langzaam te wennen. Volgens het schema die ik gekregen heb van het cb mag je vanaf 5 mnd evt  naar 4 flessen met daarbij langzaam beginnen met bijvoeding. Ik denk dat je kindje het zelf wel aangeeft als hij naar 4 flessen wil. Zo is het bij mijn zoon ook gegaan van 6 naar 5 voedingen. De een zal eerder behoefte aan 4 flessen hebben dan een ander. Mijn zoon heeft nog echt 5 flessen nodig.

Groetjes Sanne
 
Wat gaat dat bij jullie snel! Ik heb mijn zoontje ruim vijf maanden borstvoeding gegeven en ben toen overgestapt op de fles. Begonnen met zes! voedingen. Toen over naar vijf en nu (hij is 29 weken oud  en  krijgt nu ook bijvoeding) heeft hij nog vier flessen van circa 210cc. Laatste fles om 20.00 uur 's avonds en de eerste rond 07.00 uur 's ochtends.
 
Bedankt voor jullie reakties.
Mijn zoontje krijgt nu 5 flessen van 200 ml incl. voeding. Zijn schema ziet er als volgt uit:
07.30
11.00
15.00
19.00
21.45

Hij slaapt de hele nacht door. Sinds zijn geboorte is hij maar 2 keer 's nachts gekomen dus we klagen niet. Wij zijn echt geen laat opblijvers daarom haal ik die laatste fles best al wel naar voren. Hij doet het er goed op en is tevreden. Dus ik wacht inderdaad nog wel even met overgaan op 4 flessen als hij ditzelf aangeeft.

Groetjes Iris
 
Terug
Bovenaan