van 5 naar 4 flessen

Hoi,
Bryan slaapt door en slaat hierdoor dus een voeding over. Hoe doen jullie dat? Geven jullie in de 4 flessen overdag meer? en met hoeveel schepjes doen jullie dat dan? Het CB heeft tegen met gezegd dat het bij de 200 cc stopt. Hij krijgt er nu dus 4 van 200cc, maar met name smorgens om 7 en 11 uur heeft hij erge trek..
Kan iemand me helpen hiermee.

gr. mir

De richtlijn voor de hoeveelheid vocht per dag is 150ml per kilo lichaamsgewicht.
Ik geef Felina al een hele tijd 230cc voeding in de laatste fles (210cc water + 7 schepjes)

Groetjes,
Marjolein

Hallo,

Min kindje is 's nachts moeilijk wakker te maken dus wij stapte ook over van vijf naar vier voedingen. Maar naar vier dagen kreeg hij erg last van opstoppingen ik denk dat hij toch te weinig vocht binnen kreeg. Nu zijn we weer terug naar vijf voedingen van 180 cc water en zes schepjes. Mijn kindje is nu 15 weken, ik wil het volgende week nog een keer proberen. Hij heeft vaak nog honger na een flesje dus als hij meer krijgt per flesje zal wel goed zijn.

Groetjes anna

hoi,
het houdt op bij 200cc???
je kan ook flesjes maken met 210cc water 7 schepjes voeding.wordt 230cc.
maar je kan ook als extra een sapje tussen door geven zo krijgt hij wel genoeg vocht.

groetjes

Hoi,

Ik weet niet hou oud bryan is maar onze zoon Shane is nu 5,5 maand en wij doen het helemaal anders, zelfs tegen de wil van het cb in maar het werk voor shane het beste.
Wij beginnen s'morgens heel vroeg met werk vandaar het schema:

6 uur 180 water/ 6 schep.
11 uur 180 water/ 6 schep.
14.00 fruithapje ( 3 eelt ) + 30 water/ 1 schep.
16.00 180 water / 6 schep.
21.00 - 210 water met 7 schep.

Hij slaapt dan de hele nacht door en wordt niet overdreve hongerig wakker.

groetjes joy

ja ze zeiden echt op CB dat het bij 200cc stopt. Ik zei ookal dat ik 210 water deed met 7 scheppen voor zijn laatste voeding maar daar moest ik mee stoppen.
Hij zit trouwens perfect in de groeicurve op de middenlijn en is 4 maanden.
Nu ben ik alleen erg aan het zoeken naar een goed ritme, hij mag dus een papfles en fruithapje. Dat fruit is extra en de papfles krijgt hij voor het slapen gaan, dit vul ik met 180 water en 6 schepjes en 2 schepjes nutrix erdoor.
Ik mocht ook al gaan beginnen met groente, maar daar wacht ik heel even mee, eerst maar eens het fruit. Maar de groente meot een fles vervangen. Dus dan krijgt hij nog 3 flessen en groente. Hoe ziet jullie schema er dan uit? Ik vindt de tijden dan best uit elkaar liggen.. kom er even niet uit..

Terug
Bovenaan