van 5 naar 4 flessen

Hoi allemaal,
een bekend 'fenomeen', van 5 naar 4 flessen...........Isis is nu 4 maanden en 1 week, haar (voedings)schema is 7.00, 11.00, 15.00 en 23.00 per fles drinkt ze ongeveer 180  Ã¡ 185 ml. (200ml is nog te veel) Voor de laatste voeding maken we haar wakker (23.00uur)  ze drinkt de fles dan wel leeg. Isis weegt nog geen 6 kilo (ongeveer 5600 gram) Met bijvoeding willen we  pas tegen 6 maanden beginnen, vanwege allergie preventie (wel event. rijstebloem). Ik ben benieuwd hoe het schema eruit gaat zien met 4 flessen (zonder bijvoeding dus) Hoe hebben julie dit aangepakt? Graag tips en/of advies,
x Esther (29-11-06)

en nog een vraagje,hoe zien de slaapjes overdag  er dan uit bij 4 flessen, nu slaapt Isis nog van voeding naar voeding, ongeveer 2 uur per slaapje
x   Esther

Hoi Esther,

Wij zijn met onze zoon naar 4 flessen gegaan toen hij bijna 5 maand was.Ook hij kreeg nog geen bijvoeding i.v.m allergie-preventie.
We moesten hem ook altijd wakker maken om 23.00 uur. We hebben vanaf dat hij een maand of 4 was deze fles vervroegd naar kwart over 10, dit ging goed, hij werd 's morgens niet eerder wakker.
Toen hij 5 maand was ( wel ruim 7 kilo...) hebben we besloten de laatste fles weg te laten.
Hij kreeg eerst 5 flessen van 180ml met 6 schepjes, nu is mijn schema als volgt:

8.00 uur:          fles 180ml met 6 schepjes en 4 (kleine) schepjes rijstebloem
12.00 uur:      fles 210ml met 7 schepjes  
16.00 uur:      fles 210ml met 7 schepjes
20.00 uur:     fles 210ml met 7 schepjes en 6 (kleine) schepjes rijstebloem

Wel een beetje saai schema he? :.) Hij heeft helemaal geen last gehad van de rijstebloem. Hij krijgt nu dus in verhouding minder voeding dan met 5 flessen, maar ik heb niet het idee dat ie daar wat van merkt.

De eerste keer sliep hij door tot 5.30 uur, de tweede keer tot 6.15 uur, en  al vrij snel werd dit weer 7 uur, half 8.

Overdag slaapt mijn zoon niet van voeding tot voeding, maar dat heeft ie bijna nooit gedaan. Hij slaapt nu 's morgens ongeveer een uurtje (9.30 tot 10.30) en 's middags meestal anderhaf uur. (13.00 tot 14.30). Soms korter, soms langer.

Ik  heb trouwens wel 's gehoord dat bij kindjes die nog geen 6 kilo zijn, niet langer dan 10 uur  tussen de voedingen mag zitten. Dit i.v.m. een te lage bloedsuiker-spiegel.  

Ik hoop dat je er iets aan hebt, veel succes!

Xx Susan, mama van Justin, bijna 6 maand!

Terug
Bovenaan