van 5 naar 4 flessen

Hoi,

Vanmorgen kreeg ik op het CB te horen dat ik van 5 naar 4 flessen mag.
Mijn dochtertje is 4 maanden en weegt 7500 gram.

Nu krijgt ze nog 5x 200cc en ik moet dus naar 4 x 200cc, het lijkt mij dat ze dan honger gaat krijgen.
Ze spuugt nu wel af en toe en soms heeft ze ook helemaal geen zin in de fles dus wat dat betreft valt het misschien wel mee maar ik vind het wel een grote overgang.

Wie heeft er goede tips om naar 4 flessen te gaan?

Groetjes Carin.

Hoi,

Ik ben van mening dat je kindje zelf aangeeft wanneer hij of zij aan 4 flessen voldoende heeft. Ze drinken de laatste fles niet leeg of het gaat heel langzaam of je krijgt je kindje niet wakker of hij of zij wordt super chagerijnig.
als ik het goed lees dan moet je niet naar 4 flessen maar mag je naar 4 flessen.
2 weken geleden ben ik naar het cb geweest en ik heb precies dezelfde mededeling gehad. Ze kijken dan naar gewicht en leeftijd en dan zou dat moeten kunnen. Mijn zoontje was toen bijna 3 maanden 67 cm lang en 7950 gram. Ik heb het geprobeerd en het was niet geslaagd.  
Mijn advies probeer het en als je kindje dan 's nachts wakker wordt, lekker 5 flessen blijven geven

Groetjes  

Hoi,

Het moet inderdaad niet maar ik wil het wel proberen omdat ik ook het idee heb dat ze nu teveel heeft aan 5 flessen, ze heeft er soms helemaal geen zin in.

Maar wat ik me vooral afvraag is of je dan die 5e fles over 4 flessen verdeeld of gewoon die 5e helemaal weglaat.
Ze krijgt nu wel fruithapje 's middags maar dat is niet echt de moeite.
Ik heb nu de flessen om de 5 uur gegeven en er toch maar wat meer in gedaan maar dat liet ze staan.

Heb het als volgt gedaan;
7.30 uur 240 cc
12.30 uur 240cc
14.30 fruithapje
17.30 240cc
de laatste fles moet dus nog en die wil ik rond 22.00 uur geven met wat nutrix er in.
Weten jullie of dit een goed schema is?

Groetjes Carin.

Hoi,
Opzich is er volgens mij niets mis met je schema. Maar zelf heb ik het wel een beetje anders gedaan. Mijn dochter is nu 6 maanden en krijgt sinds ze 4 maanden is ook 4 flessen. In het begin had ze er soms wel nog 5 trouwens.Dat gaf ze dan zelf wel aan.  Ik heb de laatste fles  gewoon weg gelaten. Overdag krijgt ze dus   elke 4 uur ongeveer een fles. 's avonds krijgt ze er dan nog 1 om 19.00 (dus nummer 4)  en daarna gaat ze naar bed en slaapt door tot de volgende morgen 8 uur. Heel luxe dus.
Vanaf 4 maanden zijn we ook met fruit en groente begonnen. Nu ze 6 maanden is gaat dat heel goed. Alles gaat op. Bij de groente krijgt ze ook nog een beetje diksap erbij. Ik merkte dat ze dan ook dorst had. Wel maak ik de laatste fles meestal iets groter. 210 cc met 7 scheppen.
Wat ik vooral heb gemerkt is dat ze het zelf wel regelt. Ik maakte me in het begin ook steeds zorgen of ze wel genoeg kreeg. Maar dit gaat nu al 2 maanden hartstikke goed!
Succes ermee.
Groetjes

hoi carin,

sinds vorige week zaterdag zitten wij ook op vier flessen, mijn zoontje is nu net 5 maand precies, ik was ook een maand geleden bij het buro geweest en die zeiden ook dat ik mocht stoppen met de late fles, dit heb ik dezelfde avond geprobeerd, maar hij melde zich keurig om 24.00. hij was er nog niet aan toe waarschijnlijk. we hebben twee weken weer gewacht en nu 's avonds om 20.00 de laatste fles, iets meer water erin en drie schepjes nutrix erin...en ja hoor, tot de volgende morgen 8 uur. we zijn nu een paar dagen verder en alle nachten heeft hij nog doorgeslapen. we hopen dan ook dat dit zo zal blijven, overdag krijgt hij ook nog een paar hapjes fruit en om een uur of 18.00 een half potje groente.
succes en ik hoop dat het binnenkort zal lukken, toch wel lekker dat je weer vroeg je bed in kunt..hahaha!
groetjes marjan

Hoi Marjan,

Dank je voor je reactie, ik vind het schema waar we nu op zitten ook niet echt ideaal dus zit erover te denken om toch gewoon de 5 flessen te geven en af te wachten tot ze zelf aangeeft dat ze het zat is.
Wat zijn nu de tijden die jij ongeveer aanhoudt?

Groetjes Carin.

hoi,

mijn zoontje word meestal rond 7.30/7.45 wakker, meestal rond 8.00 de fles,
om een uurtje of 10 naar bed totdat hij wakker word, varieert nog wel eens, de ene keer een uur de andere keer anderhalf, dan wat fruit en om 12.00 de fles.
rond 13.00/13.30 naar bed, slapen ongeveer een uur/anderhalf tot twee. om 15.30/16.00 de fles, om 17.00 naar bed, meestal kan hij niet de slaap te pakken krijgen, ik probeer maximaal een half uur, dan haal ik hem eruit als hij niet slaapt, nu krijgt hij een groente hap, de helft van een potje van 4 maanden, de laatste fles krijgt hij meestal om 19.00 en hij ligt erdan om 19.30 in en slaapt binnen 5 minuten tot de volgende morgen.

ik hoop dat je er wat mee kunt,
succes,
groetjes marjan

Terug
Bovenaan