Van 5 naar 4 flessen

Heey,
Vraagje: Hoe krijg ik Liam 5 naar 4 flessen? Hij maakt de tijd tussen de flessen steeds korter en de avondfles wordt steeds vroeger. MAAAAAAAAR....en nu komt mijn dilemma: als ik méér in 1 fles doe, drinkt 'ie 'm niet leeg! En dus blijft die laatste fles....
Hij kreeg 2x bv en 3x 180fles. Nu krijgt hij 1x bv en 4x 180fles (gemiddeld dan, hij laat wel eens wat staan en dan krijgt ie de laatste fles 210 die hij niet helemaal leegdrinkt). Of zal ik het maar gewoon zo laten en die 5 flessen blijven geven?? De tijden zijn ONGEVEER:
8uur
11uur
14.30uur
18uur
21.30uur (deze was vorige week nog 23.30 en gister zelfs 21.00!)
Hoe doen jullie dat??

Thanx alvast voor de reacties!

Liefs Kim

hej hej,

Fleur (13,5 week) ging zelf van de één op de andere dag over van 5 naar 4 voedingen! Ik denk dat Liam er nog niet aan toe is....
Fleur sloeg echt in één keer een voeding over, en sindsdien is ze over op 4 voedingen! Ik geef trouwens nog steeds volledige borstvoeding! (heeeel af en toe een fles kunstvoeding erbij)
Heb er niets aan gestuurd dus ik denk dat je het beste kunt wachten tot Liam zelf meer tijd tussen de voedingen laat, en er aan toe is!

Ik voed om 8.30 -13.30-18.30-22.30uur

Liefs Liesbeth

Olivia gaf het ook zelf aan door overdag steeds meer tijd tussen de voedingen te laten.
Zij krijgt de fles om 8.00 - 12.00 - 16.00 en 20.00 uur
Als hij niet meer wil drinken per fles dan is hij er denk ik nog niet aan toe. Ik zou het voorlopig nog even op 5 flessen houden.

Hoi,

hier een mama van het aprilforum. Wout (9 weken) zit sinds deze week ook op 4 voedingen. Hij krijgt borstvoeding en laat de tepel veel los (doordat hij geen adem krijgt, groeit hij nog overheen). Hij wil zelf nog maar 4 voedingen en drinkt sinds die tijd veel beter. Denk dat de kindjes het inderdaad zelf regelen. Ik vind hem nog erg jong voor 4 voedingen, maar als hij het zelf aangeeft... Geen idee trouwens hoeveel hij drinkt. Zijn tijden zijn: 730 - 1300 - 1800 en 2100 Gemiddeld dan, kan nog wel eens een uurtje in zitten.
Heb het met Tijn onze oudste trouwens ook gehad. Die was 10 weken toen hij 4 voedingen kreeg en toen moest ik van het CB naar 5 toe omdat hij te weinig zou krijgen. Zowel hij als ik helemaal van slag en de 4 voedingen waren prima. Hij is trouwens een paar maanden later zelf weer terug gegaan naar 5, dus dat kan ook...
Maar ik zou ook zeggen: kijk (en luister) naar je kindje en als die er nog 5 wil dan is dat toch prima?

groetjes Natasja

Toen Dani nog niet door sliep kreeg hij snachts zijn voeding en zat toen op 5 voedingen! En van de een op andere dag sloeg hij de nacht voeding over en kwam hij rond 8.00

Dani's tijden zijn ongeveer:

8.30 - 12.00 - 16.00 - 19.30

Ik zou t gewoon zo laten, Liam geeft zelf wel aan wanneer hij minder wil gaan drinken, dan laat hij er gewoon meer tijd tussen de voedingen zitten en kom je vanzelf op 4 flessen uit op gegeven moment.
Deedt Dani toen ook gewoon zelf... en ik pas me gewoon aan! ;-) succes

Nee klopt, ben ik het helemaal mee eens hoor, maar hij is zoooo aan het rommelen met de voedingen dat ik me afvroeg of dat misschien is wat hij wil en dat t 'm niet lukt.....vandaar dat ik me afvroeg hoe dat bij jullie allemaal ging/gaat! Dan zou ik 'm kunnen helpen, maar vindhet ook prima als hij 5 flessen drinkt hoor! Hij is alleen de hele week al zo onrustig.....en vind het zo sneu als 'ie niet lekker in z'n vel zit, want normaal is hij echt supervrolijk en tevreden!nouja, we zien wel hoe het loopt, haha! Komt wel weer goed!

liefssss

weet niet hoeveel jullie kindjes wegen. Marjolein zal nu ongeveer 4800 gram wegen maar krijgt nog 5 voedingen. Hebben laatst eens die late overgeslagen maar kwam ze om vier uur 's nachts... Hmm ook niet de bedoeling dus geven we ergens tussen 11 en 12 uur nog een voeding. En waar ze vorige week maar 90 ml dronk, drinkt ze dan nu weer 130 op... Ze krijgt dan 5x 130 ml. Soms heeft ze wat meer honger en krijgt ze wat bij maar meestal heeft ze per fles dan wel genoeg..
M

Terug
Bovenaan