van 5 naar 4 flessen

Hoi,

Sara is nu overgegaan van 5 naar 4 flessen. En dat lijkt goed te gaan. Hapjes fruit zijn een groot succes, groenten een stuk minder.

Wat ik me afvroeg, weet iemand om ze nu extra drinken moet hebben? Een hele fles minder vocht op een dag vind ik toch wel veel. Op het cb hebben ze hierover niets gezegd. Wel over de hapjes, etc.

Hoi hoi,

Ik vind dit heel lastig! Wij hebben verschillende adviezen gehad bij het cb:
1) ong 150 cc per kg

2) gewoon fles eraf (al bij 3 maand???!!!). We kregen haar namelijk moeilijk wakker voor de laatste fles! Niet gedaan hoor!

3) Pas fles eraf al de fruithapjes als volwaardige maaltijd aan te merken zijn.

Misschien kun je wat diksap (mag toch vanaf 4 maand?) proberen?

Hoe oud is Sara nu? Leuk van de fruithapjes! Laura vind peer en wortel het 'interessants', ha ha. Net begonnen, dus eet echt nog maar een paar kleine hapjes!

Sara is 4,5 maand en 6300 gram. Vandaar de overstap naar 4 flessen van 180cc. Hoefde we ook niet te verhogen.

Het fruithapje en de groenten zijn nog niet volwaardig, maar het schijnt genoeg te zijn. Ze heeft inderdaad ook geen honger. Is dat wel het geval dan gaan we over naar één papfles. Ze krijgt de laatste fles wel voeding voor hongerige kindjes omdat ze anders 's nachts wakker wordt.

En dit allemaal op aanrade van het cb.

hoihoi,,,
wij mochten toen de 5de fles eraf ging wel wat drinken tussendoor doen,, een beetje sinasappelsap verdunt met water of een heel klein beetje roosvisee met water,,

ik heb nu gewoon van die pakjes kindersinasappelsap en doe daar een klein beetje water bij,, dat mocht zo van het cb,, en nu ook omdat het wat mooier weer is moesten wij dat zeker blijven doen.,,

groetjess,,

Bij het CB hebben ze tegen mij gezegd bij overstap naar 4 flessen moet je zorgen dat ze neit minder op een dag krijgen. Dus de laatste fles moet je verdelen over de andere flessen....

Toch apart dat ze allemaal verschillende dingen zeggen hoor...

Ik weet het eigenlijk niet.
Ik denk dat ik hetzelfde zou doen als Melanie.
Finn krijgt nog volledig bv. de ene dag drinkt hij 6x de andere dag drinkt hij 4 keer.
Vind dat ook wel lastig, heb namelijk geen idee wat hij binnen krijgt.

Liefs Daan

Terug
Bovenaan