Van 5 naar 4 flessen!

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal!</p>
<p style="text-align: left;">Ik heb een dochtertje van 4 maanden! Ze krijgt nu nog 5 flessen van 180+6. Maar ik wil graag over op 4 flessen.</p>
<p style="text-align: left;">Ze krijgt om 19:00/20:00 een fles met 180+6+2scheppen pap. Na deze fles slaapt ze tot 20:30/21:00 wordt dan wakker. Ik krijg haar dan met geen mogelijkheid in slaap. Ze valt pas weer in slaap als ik haar om 22:00/23:00 nog een volledige fles geef.</p>
<p style="text-align: left;">Zolang ze die fles nog nodig heeft vindt ik het prima!  Maar het is zo lastig dat ze dan nog wakker wordt om 20:30/21:00!  Ik probeer haar te leren dat dat"bedtijd" is met een vast ritueeltje ook, maar niks lijkt te helpen.</p>
<p style="text-align: left;">Maar vroeg me af hoe jullie dat hebben gedaan met afbouwen van 5 naar 4!!</p>

Mijn dochter deed dat zelf vanaf 10 weken ongeveer. Ik kreeg haar niet goed genoeg wakker om te drinken. En als ze een beetje wakker was nadat wij dat hadden gedaan, dronk ze maar heel weinig. Cb bij mij gaf aan zolang zij niet drinkt of niet genoeg, heeft ze het niet nodig. Ze groeit goed en komt genoeg aan. Dus hier een luxe laatste fles rond half 7 a half 8 daarna slaapt ze tot de volgende dag. Ze is nu 5 maanden. Dus ik denk zolang ze het echt nodig hebben dan gewoon  geven. En als ze alleen wakker wordt en verder niet huilt ofzo. Lekker laten liggen en misschien valt de kleine weer in slaap.

Terug
Bovenaan