Van 5 naar 4 voedingen, hoe doen jullie dat?

Hoi,

Ik wil binnenkort afbouwen van 5 naar 4 flesjes. Mijn dochtertje (4,5 maand) krijgt Nutrilon Omneo, nog geen rijstebloem  en we zijn deze week begonnen met een fruithapje (nog maar een paar hapjes per keer).
Nu krijgt ze om 7.00, 11.00, 15.00, 19.00, 23.00 uur de fles. Om 23.00 uur moeten we haar wel wakker maken, maar ze drinkt de fles dan wel helemaal leeg (af en toe laat ze wat staan). Ze krijgt 5 x 180 ml voeding.

Mijn eerste vraag is: moet je die ene fles weer verdelen over de rest of moet die gewoon vervallen? Ik kan nog ophogen naar 200 ml, dat is geloof ik wel zo'n beetje het maximum wat je een baby aan kan bieden of niet?

Tweede vraag: laat je de laatste fles in één keer vervallen of bouw je dit af? En doe je dat dan door steeds wat minder te geven of door de laatste fles steeds meer te vervroegen zodat ze steeds meer laat staan?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips!

Hoi,
Je zou de laatste voeding kunnen laten vervallen, dus je dochter niet meer wakker maken en kijken of ze het de hele nacht redt. Evt. een speentje geven als ze wakker wordt (als ze die heeft). Mijn zoontje zat met 4 maanden op 4 voedingen van 210 ml. De eerste fles met rijstebloem. Ik ben begonnen met 4 1/2 maand met groente en met 6 maanden  gaf ik fruit erbij. Hij was tevreden hiermee en ik vond het ideaal dat ik zo snel van die laatste voeding af was! Succes!
Groetjes, Anne  

hallo,

ik ben met 4,5 maand ook overgegaan op 4 fles voedingen.

de 2 tussen flessen wel wat gerekt. 7.00 fles, 10.00 fruit, 11.30 fles ipv 11.00, 15.30 fles ipv 15.00 , 18.00 groente, en om 20.00 papfles. alle flessen 180 water en   scheppen en bij de laatste fles geef ik 210 water en 6 scheppen voeding voor hongerige babies (cb weet hiervan en is ok) en 4 scheppen nutrix. van de ene op de andere dag en lar sliep gewoon door tot 6.30. prima dus.

hij is nu 5,5 maand en dit scema gaat heel goed. hij eet nu ook goed groent dus er kan over een kleine maand weer een fles af. wat gaat het hard.

succes!

groetjes cindy

Maar hoe zit dat dan met borstvoeding? Mijn zoontje is ook 4,5 maand en zit op 5 voedingen: 700/730 -1100 -1500 -1830 -2130/2200.
Ik wil nog even wachten met fruit en groente tot 5,5 / 6 maanden.
Of kan je juist pas af gaan bouwen als ze bijvoeding krijgen?

Gr Sandra

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. We zijn inmiddels een paar dagen over op 4 flessen en het ging gelijk goed! Ik heb wel door de laatste fles 2 el Nutrix gedaan. Ons schema is nu:

6.30-7.00 uur fles 200 cc (ligt eraan hoe laat ze wakker wordt en eten wil hebben)
10.00 uur fruithapje (nog maar een paar hapjes, we bouwen het langzaam op)
12.00 uur fles 200 cc
16.00 uur fles 200cc
20.00 uur fles 200cc + 2 el Nutrix

En volgende week (dan is ze 5 maanden) gaan we beginnen met een paar hapjes groente om 17.30-18.00 uur.

Terug
Bovenaan