van 5 naar 4 voedingen per dag

Hoi,

Ik heb een zoontje van bijna 5 maanden. Als sinds dat hij 2 maanden was krijgt hij zijn laatste fles om 20.00 uur 's avonds. (op advies van cb) en sliep hij altijd prima door. Hij was 's middags altijd erg vervelend en dus lagen de voedingstijden 's middags dicht op elkaar. Nu sinds een aantal dagen hebben we 1 flesvoeding vervangen door een fruithapje. Hij eet echt zo 2 peren op, hij is gek op fruit. Het voedingsschema ziet er nu als volgt uit: hij krijgt 4 x per dag 4 flessen van 210 ml + 7 schepjes nutrilon forte. Dit om 7, 11, 16, 20.00 uur. Om 14.30 uur krijgt hij zijn fruithapje. Bij de laatste fles krijgt hij ook nog rijstebloem. Het probleem is nu dat hij 's nachts om 4 uur wakker wordt en een fles wil, terwijl hij met 5 x 180 cc doorsliep.
Het is overigens een grote jongen, hij is 8200 gr en 67 cm. Hebben jullie tips zodat hij weer door kan slapen?

Groetjes Karin

hoi,
ja wat gek he.
nu hij meer krijgt ligt hij om 4 uur wakker voor een fles.
mijn dochter deed dit altijd al en krijgt nu goedennacht van nutricia(vanaf 6mnd is dat)
omdat jou kindje het nooit heeft gedaan kan het ook zijn dat er tandjes door komen,
ze willen dan nog wel eens wat meer(vaker) voeding willen hebben.
of hij heeft last van de rijstenbloem want dit verstopt vaak, dus misschien weer wat buikpijn (en dit is ook vaak op te lossen door wat warme (baby)melk)
verder zou ik het niet weten....
ik wens je veel succes

hoi Karin,

ik heb eigenlijk geen oplossing.
maar was even nieuwsgierig.

mijn dochter nu 2 maanden slaapt zins twee nachten ook door, maar overdag is ze niet te genieten, vaak huilt ze tijdens de slaap. en word alweer  snel wakker voor een volgende fles, ik probeer het te reken dat er 4 uurtjes tussen zit. en om 22.00 krijg ze de laatste fles, maar dan moet ik haar wel wakker maken, de fles gaat dan wel op.
 ze drink nu 4 maal 200 en een maal 165.

ik geef friso comfort gemengd met de normale friso. comfort gebruik ik voor een betere ontlasting

hoe zat het bij jou?

nu ik eigenlijk bedenk, toen mijn oudste rond de 5/6 maanden was wilde ze ook weer nachtvoeding, niet een heel flesje hoor. misschien van die regeldagen.
bij mijn dochter waren het niet de tandjes, die begonne pas met 8 maanden.
maar misschien bij je zoontje wel.

gr henny

Terug
Bovenaan