Van 5 naar 4 voedingen

Hoi

Ik weet dat deze vraag al vaker is geweest maar toch vraag ik het nog is.
Mijn man en ik weten niet hoe we het moeten doen ons zoontje is 4 maanden en wij merken dat we met de laaste voeding een beetje aan het spelen is en tutteren en hij niet wil drinken is trouwens de ene keer anders dan de andere keer. hij krijgt om 11 uur de laatste fles en moeten hem wakker maken. Nu merken we dat er overdag ook langer tussen de fles kan en als je om de 4 uur deot drinkt hij hem niet leeg. Maar bij het CB zeiden ze dat ik de laate fles elke keer kan vervroegen maar dan krijg je toch het probleem dat er op een geven moment veel ste weinig tijd zit tussen de vorige fles. We weten niet wat we moeten doen. en zelf denken we de laatse fles er af te halen vind het elke keer zo zielig hem wakker te maken en dathij dan tochbijna niks drinkt. NU kunnen we uitkomen op 20.00 uur en als we dan bv nutrix erdoor heen doen willen we kijken of hij het red tot de morgen.
Wie kan tips geven we weten ons geen raad

Jenny
 
Hoi Jenny,
Gewoon uitproberen!
Maak hem vanavond eens niet wakker,de kans bestaat dat hij dan smorgens even uit zijn ritme is,maar dat kun je dan wel weer rechtbreien de komende dagen
En een paar schepjes nutrix door de laatste fles
 
gewoon proberen, waarom wakker maken als hij lekker slaapt, blijkbaar heeft hij er dan geen behoefte aan, zolang zijn gewicht goed is enz is er niets aan de hand.er moet minimaal 3 uur tussenzitten overdag kwestie van uitproberen en niet te geforceerd doen hoor op je gevoel af gaan is heel goed!
 
Mijn dochter heeft vanaf 3 maanden de laatste fles om 7 uur...nutrix daar sliep ze zelfs korter van en we hebben de laatste fles gewoon met 30cc verhoogt en ze doet het er goed op en slaapt van 19:00 uur tot ing. 06:15
groetjes Debby
 
Hoi hoi,

Ons manneke is vijf maanden oud. Wij hebben met vier maanden de fles van 11 uur naar half 11 verschoven. Tijn krijgt 200 cc en dat hebben we afbouwd naar uiteindelijk 80cc. Elke dag wat minder in de fles gedaan. Toen hebben we hem op vrijdagavond geen fles meer gegeven; om 20.00 uur flesje met nutrix was zijn laatste en we moesten hem de volgende ochtend om 8 uur wakker maken. Nu heeft hij het volgende schema al 3 weken:
8 uur 200 cc
12 uur 200 cc
15 uur fruithapje
16 uur 200 cc
20 uur 200 cc met flink wat nutrix

Succes ermee. Het is heerlijk hoor; een hele avond voor jezelf en hele nachten slapen........
 
ik heb dat met mijn zoontje ook gehad dat ik hem stees wakker moest maken.Toen moest ik naar het cb voor zijn prikje en de arts zei maak hem maar niet wakker voor de laatste fles dat was omdat hij altijd zo ziek word van de spuitjes hij was toen denk ik 4 maanden. us niet wakker gemakt en hij sliep owaar door vanaf ie tijd hebben we de laatste fles laten vallen.
 
Ik sluit me bij de andere moeders aan, Gewoon lekker laten slapen.

Wat wij hebben gedaan is de fles inderdaad tegen 20.00 uur geven met wat nutrix erdoor en dan hopen dat ze doorslapen. Lukt dat niet dan kun je als hij wakker wordt altijd nog een beetje geven, is hij dan steeds elke nacht nog weer wakker voor een fles dan zou je de laatste fles weer iets moeten verlaten. Je kunt er weinig over zeggen het blijft een beetje uitproberen en goed naar je kindje luisteren.

Succes ermee!

Groetjes van Nicole mama van Monica
 
Hoi,

Wij zijn van de een op de andere dag ook over gegaan of vier voeding. Wij doen 7.00 uur, 11.00 uur, 16.00 uur en de laatste fles om ongeveer 21 uur met nutrix erdoor. Dan kun je later fruit geven om een uur of 9.30 en bv. groente om 17.30.

Hoop dat je er wat mee kunt. Onze zoon was er direkt aan gewend.
 
Terug
Bovenaan