van 5 naar 4 voedingen

Mijn dochter is 4,5 mnd en krijgt nu 5 keer 200cc flesvoeding. Hoe kan ik overgaan naar 4 voedingen en wanneer mag ze fruit en groente hebben?
Ze krijgt nu de voedingen om 8.00, 12.00, 16.00, 19.00 en 22.30.
Ze slaapt van 9.00 tot 11.30 , van 13.30 tot 15.00 en van 17.00 tot 18.00
alvast bedankt voor jullie reacties!!!
 
Hoi, ze zou best 4 voedingen mogen hebben. Je kunt bv. de laatste fles laten vervallen. Maar dat zou ik zelf pas doen op het moment dat je haar bv.iedere keer wakker moet maken voor deze voeding. Groente en fruit geven verschilt nogal. Ikzelf gaf dit al heel vroeg, maar bij allergien etc.wordt geadviseerd om te wachten tot minimaal 6 maanden. ALs je dit wilt geven dan kan je bv. in de ochtend het fruit geven en in het begin van de avond de groente. Zou proberen om het allemaal zo te regelen dat ze straks heel gemakkelijk met de pot kan mee-eten. Het belangrijkste is dat je kijkt naar je kindje. Ze geeft zelf vast heel goed aan waar ze zich prettig bij voelt.
 
ik heb met 4 1/2 maand groente gegeven, groente omdat dat minder allergische reacties geeft (ooit gehoord van iemand die allergisch is voor bloemkool?). De 5de fles hebben we laten vallen toen de tijden tussen de 4de en 5de fles zo tegen elkaar aan kwamen en hij bovendien sliep. En dat ging meteen goed, hij krijgt nog 4 flessen van 210 cc water en 7 schepjes.

 
Hooii,

Je hebt al een net schema hoor...

Laatste voeding hebben we stilletjes afgebouwd. Om de dag wat minder in het flesje en op den duur niets meer....werkte bij ons prima en slaapt nu nog steeds heel goed door. Tijn is al negen maanden; bijna!

Fruit en groenten kun je al mee beginnen als je dat zelf wilt. Ik geef Tijn ''s sochtends fruit en aan het eind van de middag groenten. Dit vervangt dan op den duur je flesje van vier uur....

Hopelijk heb je er wat aan. Succes en de groetjes....
 
Bedankt voor al jullie adviezen,

wat ik me nou nog wel afvraag:
Ik moet mijn dochter elke avond wakker maken voor de laatste voeding, maar ze drinkt meestal wel de hele fles leeg, kan ik deze fles dan echt zomaar laten vallen?????
 
He Judith! en Anne,

Onze zoon had zelf ook al een tijdje geen behoeft meer aan die laatste fles. We deden bij die van 19.00 - 20.00 een beetje rijstebloem en hij sliep heerlijk. Rond 6 maanden hebben we de fles van 16.00 ook laten vervallen. Fruit vanaf 4 a 5 maanden rustig aan opbouwen. Groenten zijn wij pas gaan geven met 6 maanden. Eerst met moeite, inmiddels is hij 8,5 maanden en nu is het altijd te weinig!
Succes!
 
Hoi,

Je kunt het proberen. Maar ook ik moest Tijn wakker maken; vaak tenminste. Ik ben echt voor de "voorzichtige"aanpak gegaan. Afbouwen dus.......

Succes.
 
ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Onze dochter slaapt altijd na de vroege avond fles (19.00 uur) en moeten we wakker maken voor de laatste fles. Meestal krijgt ze deze fles redelijk leeg. Ik durf niet zo goed deze voeding te laten vervallen.
 
Terug
Bovenaan