van 5 naar 4 voedingen?

Hoi allemaal,

Mijn zoontje Thijmen is nu 11,5 weken en hij krijgt 5 voedingen per dag. Nu heeft hij vanmorgen na zijn eerste fles zo lang geslapen dat ik in feite uit zou kunnen met 4 voedingen. Ik durf dit echter nog niet zo goed aan waardoor ik vanavond om de 3 uur een fles geef ondanks dat hij nog niet echt honger heeft. Ik ben eigenlijk benieuwd vanaf wanneer jullie naar 4 flessen zijn gegaan. En wat jullie ervaringen hiermee zijn. Thijmen weegt 5,6 kilo ik weet niet of dit ook belang is.

Groetjes Esther
 
Hoi,

Vandaag op het CB geweest voor de maandelijkse controle van mijn dochter (12 weken oud). Mijn dochter Sigrid drinkt haar flessen niet goed. De ene keer wel en de andere keer niet. Mijn onderwerp was "flesje op tijd" ook op dit forum (dan weet je de rest van het verhaal). Voor de laatste fles maak ik haar dus altijd wakker. Terwijl ik weet dat ze door kan slapen naar de volgende ochtend. Mijn wijkverpleegkundige zei dat ik haar toch moet blijven wakker maken voor die laatste fles en op 5 voedingen moet blijven zitten. Dit is niet alleen omdat ze "slecht" eet, maar dit heeft ook te maken met de suikerspiegel van je baby. Deze kan,  als je te snel naar 4 voedingen gaat, sterk dalen en dat is niet helemaal goed voor zo'n klein mensje. Aangezien er suiker bij ons  in de familie zit, kan hier inkomen.
Ik zou in jouw geval waarschijnlijk bij de flessen, na  zijn lange slaapje, meer aanbieden en dan kijken  hoeveel  hij in totaal drinkt.  Je zult wel moeten uitkomen op zo'n 700-800 cc voeding totaal (naar wat ik begrepen heb bij het CB vandaag). Als hij dit drinkt, dan denk  ik dat het best kan.
Ik hoop dat je iets aan hebt aan mijn verhaaltje. Succes!!!
 
 
Oja, nog helemaal vergeten te zeggen: Mijn zus heeft een dochtertje van nu 9 maanden en zij is pas naar 4 flessen gegaan toen haar dochtertje een (warme)  groentehap  kreeg. Dit is wanneer je baby  4 1/2 a 5 maanden is.  De  warme  maaltijd  vervangt namelijk  de 5e  fles. Op de site www.nutrilon.nl kun je hier ook heel veel informatie over vinden, al morgen ze tot 6 maanden geen officieel advies geven. Ook kun je vragen stellen aan voedingsexperts....

groetjes,

Zeevis
 
hoi   Esther


Ik zou gewoon naar vier voedingen overgaan.
Mijn dochter was 2 maanden toen ging ze  over op vier voedingen ik heb  gewoon laatste voeding eraf gehaald dat betekende ook gelijk vroeger naar bed ook omdat s'avonds gewoon niet wakker werd. Van het CB mocht dat ook omdat ze  4,5 kilo was  Ik moest wel meer voeding geven per fles 210 cc water 7 schepjes voeding. Met vier maanden ben ik weer terug gegaan naar 180cc water 6 schepjes want dan kan bijvoeding geven. Nu met zes maanden ben ik over drie flessen dat gaf ze zelf aan dat vierde niet meer wilde.

Succes ermee.

groetjes
Jenny
 
Terug
Bovenaan