van 5 naar 4 voedingen?

Hallo,

wanneer mag je overstappen van 5 naar 4 voedingen??

Mijn dochter krijgt om 23.00 haar laatste fles en daar moet ik haar echt voor wakker maken (ze slaapt eigenlijk gewoon door onder de fles) en dan is het pas rond 8 uur 's morgens dat ze wakker wordt.
Ze krijgt nu nog netjes om de 4 uur een voeding maar volgens mij kan die laatste fles wel rond een uurtje of 22.00 maar dan moet ik de rest van de dag ook aanpassen
7.00
12.00
17.00
22.00
maar dan zit er dus 5 uur tussen......
ze is nu 8 weken oud dus ik weet ook niet zeker of ze dan wel genoeg voeding krijgt met 4 voedingen?

groetjes kim

Officieel mag het nog niet met 8 weken, maar ook mijn zoon was heel vroeg naar de 4 flessen en nu ook heel snel naar 3 flessen + fruit en groente.
Bij ons merkte we het doordat hij 's ochtends steeds langer bleef slapen en echt de klok rond ging slapen, met gevolg half 11 pas wakker.
Je kunt het gewoon een keer proberen.

Ik heb wel altijd op verzoek gevoed, ik weet niet wat jij doet.

Succes.

Groetjes Nathalie

ik zou zeggen wacht gewoon totdat ze zelf komt.
niet uit bed halen om 11 uur maar wachten wanneer ze wakker word.
stel ze wordt om half 12 wakker dan heeft ze die fles toch nog wel nodig.
onze zoon 7,5 weken krijgt ook om 11 uur de laatste soms om 10:30.
moet hem ook altijd wakker maken en vaak tussentijds verschonen omdat ie hem niet opdrinkt. omdat ie slaapt.

nu wou ik hem de fles om 1 uur geven s'nachts zodat ie s'ochtends ook 2 uur later zou zijn. maar hij kwam zelf al om kwart voor 12.
gewoon op die manier kijken wat je kindje nodig hebt.

ja ik wil ook proberen een voeding minder.
Ze krijgt er nu nog 5 .
"s avonds maak ik haar altijd wakker voor de fles.
Alleen kan MErel volgens mij klokkijken.
Van de week kreeg ze een keer de fles per ongeluk pas om 23.00.
Om 8.30 gewone tijd was   ze wakker.
Normaal krijgtze hem om 22.30 en dan is het ook 8.30
een paar keer om 22.00 gegeven en wat denk je 8.30 wil ze de fles.
Vanochtend was het teovallig 8.40 toen was ze al wel wakker maar had nog geen geluid gemaakt.
BEn van plan om de kamer een keer zo donker mogelijk te maken volgens mij wordt ze wakker van het licht.
Kijken wat ze dan doet.
En rustig de fles steeds eerder geven.
Tegenwoordig is ze namelijk heel rustig 's ochtends eert begon ze te huilen dat ze honger had maar tegenwoordig kan ik haar eerst rustig aankleden en zelf aankleden.

Ja, dat wil ik ook weten! Hoe ga je van vijf naar vier voedingen?
Mijn dochter is 12 weken oud en weegt al zes kilo (ze is ook heel lang). Ik geeft haar flessen om ongeveer:
06.30
10.30
14.15
18.00
22.00
Ze slaapt 's nachts van 23 uur totdat ik haar wakker maak voor de eerste fles. Ik krijg het idee dat ze langer wil/kan slapen en ik zou graag willen dat ze dan vroeger naar bed gaat, in plaats van langer doorslapen, aangezien ze binnenkort 's ochtends vroeg naar het kinderdagverblijf moet.
Als ik de laatste fles een uur vroeger geef, dan verandert het hele schema en gaan vijf  voedingen ineens veel dichter op elkaar volgen. Dat lijkt me niet goed. Misschien is vier keer voeden dan geen slecht idee! Maar hoe...? Heeft iemand een tip?
Bedankt!

Hoi allemaal,

Mijn dochter is 3 maanden en ik ben ongeveer 2 weken geleden over gegaan van 4 naar 5 voedingen per dag. Volgens mij is 8 weken nog een beetje te klein, maar kijk voor de zekerheid op het pak voeding (als je flesvoeding geeft) daar staat hoeveel voedingen je kind moet hebben op basis van zijn/haar gewicht.

Omdat ik het gevoel had dat ik Emily voor alle voedingen wakker moest maken, ben ik over gestapt naar 4 voedingen. Ik ben daar 's ochtends mee begonnen. De avond ervoor heb ik de flesvoeding verhoogd van 180 ml water + voeding, naar 210 water + voeding. Daarna de volgende dag gekeken hoe laat ze wakker werd. De tijden zijn als volgt geworden: ongeveer 7.00 uur, 12.00, 17.00 en 22.00 uur. Voor de meeste voedingen maak ik haar wakker, behalve de ochtend. Voor de voeding van 22.00 uur maak ik haar altijd wakker, maar ik wil lekker op 23.00 uur op bed liggen....

Ik heb overigens ook een soort overgangsweek gehad, de ene dag 4 voedingen, de andere dag 5 voedingen, dat soort dingen vergeet je weer als je eenmaal weer een ritme hebt dat goed bij je past.

Groeten,
Danielle

Dank je wel voor je reactie, Daniëlle!
Ik zie op het pak Nutrilon staan, dat kindjes vanaf 6 kilo naar 4 voedingen mogen. Dus dat kan nu. Aan de andere kant: na wat zoeken op internet zag ik, dat kindjes dan meestal al vier/vijf maanden oud zijn. Maar mijn dochter is nog net geen drie maanden oud. Beetje verwarrend dus.
Mijn dochter slaapt nog wel veel, net als de jouwe, maar voor de voedingen overdag wordt ze wel zelf wakker, of zelfs ook tussendoor. Ik ben benieuwd of ze het wel trekt om minder te drinken. Ze heeft die flessen altijd binnen 12 minuten leeg!
Ik ga het binnenkort maar eens proberen...
Annet

Terug
Bovenaan