van 5 naar 4 voedingen


Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje, mijn dochtertje is nu 4 maanden en krijgt nog steeds 5 voedingen. Ik ben benieuwd wanneer je naar de 4 voedingen mag. Ik moet haar namelijk `s middags vaak wakker maken anders kom ik s`avonds weer niet uit, want dan zit  ze om 23.00 uur nog aan de fles, en voor die laatste fles moet ik haar ook wakker maken.
Hoe hebben jullie dit gedaan.
Ik moet pas over 2 weken naar het cb.
Alvast bedankt voor de reacties. Groetjes suzan  
 
Hallo
mijn zoontje is nu 5 maanden en heeft ook nog steeds 5 voedingen. Voor de laatste om 22.30 moeten wij hem ook nog wakker maken.
Volgens het cb kun je je het beste overgaan op 4 voedingen als je begint met de groente en fruithapjes. Aangezien dit bij ons pas bij de 6 maanden mag wachten we daar dus ook nog maar even op.
Mocht je het nu echt anders willen dan kun je tussentijds toch ook bellen naar het cb?
Succes ermee
 
Hoi Suzan,
Wij hebben onze zoon met 4,5 maand van 5 naar 4 voedingen gedaan.
We moesten hem steeds wakker maken voor de laatste fles. Dat hebben we een hele tijd gedaan. Maar we wilden kijken wanneer hij wel honger zou krijgen dus zou gaan
huilen en tot onze verbazing sliep hij door tot 08.00.
Wel zijn we toen ook begonnen met fruit. Dat mag vanaf 4 maand.
Succes ermee en kijk naar je kindje.
Groetjes
 
Je kunt het inderdaad gewoon eens proberen. Met 6 maanden start je ook met opvolgmelk dat schijnt wat zwaarder te zijn en dan gaan ze vanzelf minder drinken. Maar ik kan je uit de praktijk vertellen dat onze zoon (nu bijna 7 maanden) keurig fruit en wam eten (groenten, aardappel, vlees of ei) eet en sinds vorige week heeft hij een griepje gehad en boventanden gekregen (ja alles tegelijk) en sindsdien is hij van slag, drinkt hij zijn flesjes niet meer helemaal leeg met als gevolg dat ik hem toch weer een beetje geef om half 11 omdat hij anders snachts wakker wordt, en daar wordt niemand blij van.Ach zal wel weer overgaan.
 
Hallo!

Wij zaten bij ons dochtertje al heel snel op 4 voedingen. Voor de llaatste van 23.00 kregen we haar gewoon niet meer wakker..........en ze dronk dan minimaal.
Dus hebben we die laatste laten vallen en ze sliep nog gewoon door.
Kijk gewoonm naar jke kindje, ze geven zelf wel aan als ze echt honger hebben.

Succes!
Monique
 
Die van ons is 6,5 maand en zit ook nog steeds op 5 voedingen. Voor de laatste moet ik hem wakker maken, maar anders dan komt hij echt wel midden in de nacht. Hij krijgt al fruit en groente, maar voeding weglaten hoo maar. Dus ik ben het met Monique eens....kijk naar je kind en die geeft vanzelf wel aan wanneer het eraan toe is.
 
Terug
Bovenaan