van 5 naar 4

Hallo moeders,

Mijn dochter weegt nu bijna 6 kilo en kan dus overgaan op 4 flessen per dag van 200 ml. Alleen is het probleem dat nu met 5 flessen we de tijd ertussen al niet halen en ze dus altijd veel te vroeg komt! Hoe hebben jullie dit aangepakt? van 5 naar 4 flessen per dag
 
Misschien kan je proberen iets meer in de fles te doen. sommige mesen maken er namelijk 240 cc van. En wat ik ook soms deed is een verkruimelde liga in de fles doen en ook in de laatste fles rijstebloem. Ik weet niet hoe oud je dochter is.........
Maar misschien hou ze het langer vol tussen de flessen door. Want het is tenslotte water met poedermelk dat heeft zij zo weggeplast.

Suc6
 
Hoi, wij zijn in 1 keer overgestapt op 4 voedingen toen onze dochter 's avonds erg vast sliep voor de laatste voeding. We hebben de gok gewaagd en de laatste overgeslapen. Wel hadden we er Nutrix in gedaan. Nu krijgt ze rond 8/12/16/20 uur de fles en ze slaapt lekker door. Hopelijk heb je er wat aan! Succes!!
 
Ik deed bij mijn dochtertje zo:
De eerste vier flessen steeds eeb beetje voller, per 10 ml, en de laatste dronk ze dan niet meer helemaal leeg. Als ze dat wel doet, geen probleem, maar je moet zorgen dat je niet meer dan een liter per dag geeft. Ik geef nu elke vier uur 200 ml. Het komt niet op minuten want baby's kunnen geen klokkijken. Ik geef de laatste meestal al na drie uur. ( 7.30, 11.30, 15.30, en de laatste tussen 18.30 en 19.30)
Veel succes!
 
Bedankt allemaal, toevallig is ze gisteren na de fles van 19 uur (hiervoor had ik haar in bad gedaan) heel vast in slaap gevallen en niet meer wakker geworden tot vanochtend half 8!! Wie weet is dit het begin.
 
Terug
Bovenaan