van 5 naar 4???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

We gaan vandaag proberen om van 5 naar 4   voedingen te gaan. En niet omdat wij dit zo graag willen, maar Kyara eet drinkt gewoon haar flessen niet meer leeg, het is een gevecht!
Even het cb gebeld, en die gaven aan dat ze nu ze 6 maanden is (en eindelijk ivm verhoogde kans op allergie ook bijvoeding mag krijgen) echt wel naar 4x 200 mag gaan. Mijn eigen cb zei zelfs dat  rond de 600-700cc genoeg was incl pap en een groente hapje erbij (over 2 weken ook fruit erbij).

Ik denk dat ze zelf aan aan het geven is dat het allemaal een beetje teveel was (5x200) De 5de fles dronk ze zowieso maar voor de helft leeg, en andere flessen waren ook lang niet meer allemaal leeg...
Nu was gister het toppunt;
4de voeding: 40cc gedronken, 5de voeding 100(zoals normaal) en gewoon doorgeslapen!

Dus vanaf vandaag gaan we over naar 4 voedingen en een groentehapje toe... phoe denk je eindelijk een ritme te hebben......
Ik vind het maar wat spannend hoor, maar ja als ze van 15.30uur tot 22.30 op in totaal 140cc door kan slapen, dan zal ze het van +-20uur tot de volgende ochtend ook wel kunnen denk ik..... WE zullen zien...

Daarbij heeft ze deze week ook spruw gehad, maar ik denk zelf (na medicatie) dat dit nu wel voorbij is, want anders had ze zich toch echt wel vannacht gemeld voor honger!

Wat is jullie ervaring met flessen minder?

Liefs,
Nymue

Beste Nymue,

Mijn zoontje is 7 maanden en krijgt nu 3 flessen over de dag, daarnaast krijgt hij wel een groente- en een fruithap, dus eigenlijk krijgt hij alsnog 5 voedingen.
als je kindje zelf al aangeeft dat zij genoeg heeft is dat al een teken. Gewoon proberen en kijken wat er gebeurd, dat kan voor niemand kwaad!
Ik zou eigenlijk ook één flesvoeding weg moeten laten, maarja, dat komt vanzelf. Zeker als hij straks aan de boterhammen zit.

Groetjes,
Tessa

Je weet zelf wat het beste is voor je kindje en als ik het zo lees is dat toch prima zo!!! Zelf heb ik eerst BV gegeven en nu sinds 2wk helemaal over op opvolgmelk zo 4.5 voeding geef ik en ook nog eens fruit en groentehapje, van ieders krijgt ze twee eetlepels!!! Ze is nu 6mndjes oud en ben met 4 mndjes begonnen met bijvoeden omdat ze begon te smakken dus dacht ik ze wil ook proeven!!! Eerste maand alleen fruithapje en toen met 5 mndjes met groente gaat nu steeds beter moest ze erg aan wennen!!!
Succes ermee laat maar horen hoe het gaat!!!

Liefs Sandy

Het kan best zo zijn dat ze gewoon te veel krijgt hoor met 5 voedingen inderdaad.
Thijs is nu bijna 7 maanden en krijgt 3 flessen en twee hapjes.
Ik heb nu denk ik ongeveer een ritme gevonden maar voor je het weet moet er weer een voeding af en kun je weer van voor af aan beginnen.
Succes ermee hoor!

Groeten Rianne, mama van Thijs

We hebben het geprobeerd....

EN....

Cold turkey op 4 voedingen, laatste gisteren om 19.30, vanmorgen eerste om 7.30, heeft lekker doorgeslapen!!!
Ze was dus duidelijk zelf toe aan minder voedingen, tja luisteren naar je kindje doet wonderen dus... en ook wel lekker hoor, kunnen papa en mama ook eens wat eerder naar bed als ze daar behoefte aan hebben.

Groetjes,
Nymue

We hebben het geprobeerd....

EN....

Cold turkey op 4 voedingen, laatste gisteren om 19.30, vanmorgen eerste om 7.30, heeft lekker doorgeslapen!!!
Ze was dus duidelijk zelf toe aan minder voedingen, tja luisteren naar je kindje doet wonderen dus... en ook wel lekker hoor, kunnen papa en mama ook eens wat eerder naar bed als ze daar behoefte aan hebben.

Groetjes,
Nymue

Hoi hoi

Jesse is nu 4,5 maanden en krijgt al ruim 3 weken 4 voedingen
Bij de laatste fles rond 23uur moesten we hem heel de fles door telkens weer wakker maken en dan dronk hij weer een paar slokken en dan ging hij weer liggen pitten
Soms was ik met een fles wel een uur of langer bezig
Ik heb t toen gewoon geprobeerd en t ging prima....hij is nog geen nacht weer gekomen voor een voeding
En wij kunnen weer op tijd naar ons bed...das ook heel prettig
Jesse was alwel de 6 kilo voorbij....dat werd me bij t CB verteld...
Dat is een beetje de regel...als je kindje 6 kilo is vanaf dan mogen ze 12 uur doorhalen

Wij zijn er in ieder geval heel blij mee

Groetjes Xennah

Terug
Bovenaan