van 5 naar 6 voedingen....?!?

Hallo,
Wie kan mij hellpen ik weet het ff niet meer

Ons zoontje is nu 4 maanden hij had de laatste tijd altijd een goed ritme....
6:30/7:00 1ste fles
lekker nog ff naar bed
11:00 2de fles
tussen door ff spelen/slapen
15:00 3de fles
ff spelen/slapen
19:00 4de fles
dan viel hij als eenblok in slaap
23:00 wakker maken voor 5de fles

Hij was lekker tevreden en dronk 4 van de 5 flessen helemaal leeg 200ml.
we deden dan in de fles van 23:00uur twee schepjes rijstepap

sinds vorige week wordt hij standaard 4:30 uur wakker en helpt helemaal niks meer!
Hij is pas weer rustig als hij een volle fles heeft gehad van 200ml.
Met als gevolg dat hij sávonds om 23:00 uur zijn 6de fles alweer krijgt!
Maar hij laat over het algemeen nou telkens 40 ml in de flessen inzitten!
Heeft iemand enig idee hoe ik hem dit kan afleren?
Vannacht heb ik hem 15minuten laten huilen maar hij ging staads harder huilen,
ik lag echt met knikken de knieen in  bed vreselijk!!!

Nou ik hoop dat er iemand is die DE tip heeft want ik weet het echt ff niet meer!

groetjes!

Hoi Kim,

Jawel, ook wij hadden hetzelfde probleem. Onze dochter van bijna vier maanden heeft ongeveer hetzelfde voedingsschema, en sliep sinds twee weken ook 's nachts niet langer dan half vijf. Ze was ook flink verkouden, dus dachten we eerst dat dat de oorzaak was. Maar ze hoestte niet meer en werd steeds vroeger wakker. We zijn nu de laatste fles van 22.30 Friso Extra gaan geven (voeding voor hongerige baby's).Dit hebben we nu twee keer gedaan en ze slaapt tot 7.00 uur!!!! Ik weet niet of het   blijvend is, maar het is een tip....

Veel succes

Groetjes Marga

Rond de 4 maanden hebben de kids weer een sprongetje. En daarbij staat beschreven dat er kinderen zijn die weer voor een nachtvoeding kunnen komen.
Hoop voor je dat het een sprongetje is en weer snel terug in het oude ritme zal zijn.

Groetjes Pauline

Hoi Kim,

Toen Kay 4 maanden oud werd heb ik deze periode ook gehad.. ineens weer s'nachts wakker worden.

Wat hielp, en wat ik nóg doe als hij een keertje wakker word en niet meer wil slapen;

Klein flesje met 60 cc water + 2 schepjes nutrilon + 1 schepje rijstebloem

Dit geef ik met de allerkleinste speen, hij moet dus hard werken om het eruit te krijgen!!
Ik haal hem ook niet uit bed maar ondersteun alleen zijn hoofdje en geef hem zo gewoon in bed. Omdat het zo'n kleine speen is morst hij niet en omdat ik hem niet uit zijn bed haal blijft hij slaperig. Als hij dit beetje op heeft laat ik hem weer langzaam achterover zakken en geef hem de speen.. meneertje slaapt weer super vast!
Met deze kleine hoeveelheid is een boertje niet van toepassing.. althans kay hoeft er niet van te boeren.

Vaak schrikken ze met die leeftijd wakker van allerlei indrukken  die ze de dag op doen. Een klein beetje melk als troost helpt, maar geef zeker geen hele fles!!
Ze mogen niet meer dan een liter melk op een dag drinken...

Ik doe bovenstaande ook alleen maar als hij écht ontroostbaar is en niet meer in slaap kan vallen. Maar er geen standaard gewoonte van om dit bij élke kik te doen s'nachts want ze hebben de leeftijd om aan iets te wennen, en over nog een paar weken snappen ze "actie - reactie"..

Succes!!

Laat je even iets weten hoe het straks gaat?

Esmé mv kay (23 weken)

Renske had dit ook toen ze vier maanden was. Ze kwam ineens weer 's nachts, soms om kwart over twee en om zes uur. Gelukkig heeft ze dat nu niet meer. Was ook ontroostbaar. Ik geef bv dus heb haar een paar minuten laten drinken en toen ging ze weer slapen. Vannacht is ze eindelijk weer eens om zes uur wakker geworden nadat ze om half tien haar laatste voeding had gehad dus dat was lekker. Hopelijk houdt ze dit weer vol.

Succes ermee.

Groetjes Anneke

hoi!

mijn zoontje wordt de laatste 2 weken ook steeds rond 4/5 uur wakker en is dan ontroostbaar. soms valt hij nog wel in slaap maar soms pas als ik hem een fles heb gegeven. Ik probeer hem wel te laten huilen maar vind dit erg moeilijk, het lijkt dan alsof hij al uren huilt maar dan is het net 5 minuten ofzo.
dus soms heeft hij dan ook 6 flessen op een dag. heb bij de avondfles geprobeerd om nutrix erbij te voegen maar het leek wel of hij daardoor eerder wakker werd. dus daar ben ik ook weer mee gestopt. ik geef hem nu bij de laatste fles 20 cc extra water en dat werkt wel. dan slaapt hij tot 6 uur half 7.
maar ik kom er ook niet uit hoor af en toe vind het net 1 grote puzzel allemaal!
succes! groetjes diana

Badankt voor al jullie tips en reacties!
Het is idd al fijn als je alleen maar hoort dat je niet de enige bent met dir probleem!

Vandaag is het helemaal een chaos...
Vanmorgen om half 5 fles
half 9 fles
12 uur fles
17 uur fles
en nou is hij klaar wakker!
Dus ga nu rond 9 proberen fles met extra nutrix en mischien wel iets meer water in de hoop dat hij vanacht lang slaapt dan heeft hij in ieder geval maar 5 flessen gehad!
Anders kan ik idd nog even met een kleine hoeveelheid proberen als hij toch wakker word vannacht!

Nou ik zal jullie op de hoogte houden van vannacht!! Ha ha ik ben benieuwd!
Hopelijk is hij gauw door deze sprong heen!

Bedankt in ieder geval en jullie horen nog van mij!
Allemaal eeen hele fijne jaarwisseling!

Terug
Bovenaan