Van 5 nar 4 flessen ?

Hoi,

Mijn zoontje is nu 4 maanden en op dit moment krijgt hij nog  5 flessen (om 07.00/11.00/15.00/19.00 & 23.00) van 180 water + 6 schepjes Nutrilon 1. Voor de voeding van 23.00 moet ik hem altijd wakker maken terwijl hij al in een heel diepe slaap is. Wel drinkt hij deze fles altijd helemaal leeg. Nu twijfel ik erover of ik hem  wakker moet blijven maken voor deze laatste fles of dat ik hem lekker moet laten slapen. Aangezien hij zijn laatste voeding dan heeft gehad om 19.00 vind ik dit wel griezelig !
Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken ?

Toedels
 
Hoi,
Onze zoon was 4 1/2 maand toen we van 5 naar 4 flessen zijn gegaan. Ook dronk hij exact dezelfde hoeveelheid als jou zoontje nu.
Wij moesten hem ook altijd wakker maken voor de laatste fles. Eerst hebben we de
laatste fles een weekje om 22 ipv 23 uur gedaan. En nog moesten we hem wakker maken. Toen hebben we hem dus niet meer wakker gemaakt. Met het idee van dan zal hij vannacht wel komen maar dat zien we dan wel. Maar dat is dus niet gebeurd!
Hij sliep gewoon door en slaapt nu van 20 tot 8 uur. Lekker voor ons allemaal.
Wel zijn we toen ook direct begonnen met fruithapje geven. Daar was hij aan toe.
Je kan ook kijken met hetvolgende schema of dit wat voor je is?
08.00 -12.00 -14.30 fruithapje - 16.00 fles- 20.00 laatste fles.
Je zoontje zal misschien een paar dagen een beetje anders dan anders zijn omdat hij er even aan moet wennen. Maar als jullie het consequent volhouden went hij heel snel.
Succes ermee. Hoop dat je wat aan ons verhaal hebt.
Groetjes Melanie
 

Hoi hoi,
Ik geef mijn dochtertje van net 4 1/2 maand sinds een week 4 voedingen.
Ik had zoiets van ik ga het gewoon proberen.
Ze kreeg voorheen 5 x 180 friso,en ik moest haar om half 11 ook wakker maken, maar daarna sliep ze niet meer zo vast.En nu 4 keer 200.
Dus ik heb die laatste fles een beetje verdeeld over de overige flessen.
Ze krijgt dus tussen 7 en 8 uur haar eerste fles en dan om de 4 uur.
`s middags een fruithapje (bijna een heel potje) ligt er net aan hoeveel ze wil.
Of ik geef haar een sapje. (die heb je ook al vanaf 4mnd).
En dan om 7 uur in bad, want daar word ze lekker rozig van en dan om half 8 haar laatste fles met 2 scheppen nutrix ( rijstebloem).
Hiermee maak je de melk iets dikker, zodat ze de nacht doorhaald.
Mijn kleine meid komt wel eens om 5 uur `s nachts maar dan valt ze na 3minuten huilen weer in slaap, zonder speen.
Ik hoef er dus niet meer uit.
Ik zou het gewoon proberen, en succes.
Groetjes suzan.
 
Terug
Bovenaan