van 5 weer na 6 voedingen

mijn zoontje van 3 maand zat al een paar weken op 5 voedingen en sliep ook al 5 weken door. maar heb nu sinds 3 dagen dat hij snachts weer honger heeft.

hij krijgt 5 keer 180 water + 6 schepjes overdag

maar nu komt hij tussen 4 en 5 uur snachts weer dat hij honger heeft eerst tijdje proberen om speen te geven maar dat helpt niet dus toch maar een flesje maken hij krijgt dan 120 water + 4 schepjes en drinkt hij bijna helemaal op. de rest van de dag krijgt hij gewoon 180 + 6
normaal krijgt hij tussen 8 en 9 de laatste fles maar nu dus eigenlijk met 5 flessen om half 6 al

maar ik maak hem savonds wakker om hem toch nog wat te geven zodat hij dus weer door zal gaan slapen maar dat werkt dus niet zodat hij die 120 snachts niet meer nodig heeft. dus probeer ik hem de laatste fles ongeveer 120 tegeven want hij laat overdag ook nog wel eens wat staan.want meer wil hij ook niet


iemand nog tips
 
Wij zijn gisteren bij het cb geweest en Timo is nu 14,2 weken. Wij geven nu in de fles van 23:00uur 1 grote schep rijstebloem erdoor (op advies van cb). En hij is wel om half 5 wakker geworden, maar na even een knuffel en de speen heeft hij verder geslapen tot half 7!
Dus misschien is dat een idee?! Hebben jullie geen telefonisch spreekuur bij het cb, dan zou ik gewoon even bellen.

Wij hebben verder het volgende schema:
06:30 180+6 (3 gewoon, 3 forte)
10:30 180+6 (3 gewoon, 3 forte)
14:30 180+6 (3 gewoon, 3 forte)
18:30 180+6 (3 gewoon, 3 forte)
23:00 180+6+1 rijstebloem (3 gewoon, 3 forte)

Succes.
 
Misschien helpt het om hem niet meer wakker te maken. Mijn zoontje is nu 11 weken. Als ik hem wakker maak voor een late voeding komt hij ook ornd 5 uur weer. Nu ben ik 3 dagen geleden met hem niet meer wakker te maken en nu slaapt hij de klok rond. Van 20;00 tot bijna 8 uur 's ochtends. Hij heeft nu wel nog maar 4 voedingen maar hij heeft er voldoende aan...
Ik haalde hem alleen maar uit zijn vaste slaap. Hij is nu veel meer tevreden.

Succes...
 
Mijn zoontje is 13 weken. Hij krijgt 5 voedingen van 180cc +6 schepjes standaard.
Zijn tijden zijn om 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00. Misschien zou je de laatste fles om 22.00 of 23.00u kunnen geven. Mijn zoontje komt 's nachts ook een keer, tussen 5 en 6. Gelukkig als ik hem zijn speen geef, slaapt ie wel verder.

Maar misschien is rijstebloem inderdaad wat door de laatste voeding. Al weet ik niet of ze dat met 3 mnd al mogen hebben... zou je cb moeten vragen
 
Wij hebben dit met Sanne ook gehad. Ik ben toen naar 210 water en 7 scheppen gegaan. Het gebeurde ook toen ze 3 maanden was.

Het hielp even maar we vonden dat ze erg onrustig sliep. Ik ben bij ongeveer 3.5 maanden Rijstebloem gaan gebruiken in de laatste fles. Op het pak staat geloof ik dat je er 3 of 4 scheppen in moet doen. Sanne krijgt de laatste fles om ongeveer 8 uur en daarin krijgt de 2 schepjes (die van de flessenmelk) in haar flesje. Ze slaapt dan tot de volgende ochtend 7 uur ongeveer.
 
Terug
Bovenaan