Van 50% ziektewet naar volledig ziek BI

<p>Goedemorgen dames!<br /><br />Ik heb even wat advies nodig betreft bi en ziektewet.<br /><br />Ik werk nu al 7 weken voor 50% ,<br />Dit is in goed overleg gegaan met mijn werkgever.<br /><br />Heb het 7 weken geprobeerd <br />Na 1 uur staan kan ik al niet meer maar ik ga toch door .<br />Ik hoef maar 3 uurtje te staan 1 avondje en de andere 2 dagen zit ik , maar er is dan amper ruimte om even te gaan staan of lopen .<br />2 uurtjes zitten is echt mijn max wat ik daarna ook doe het helpt niet, als ik dan vervolgens na 6 uurtjes gezeten te hebben weer thuis kom kan ik niks meer en zak ik vaak door mijn benen.<br />Kan s'nachts wel janken van de pijn en frustratie.<br /><br /><br />Ik ben op, ik ben klaar <br />Wil voor mezelf kiezen ,maar waarom is dit zo moeilijk ik voel me zo bezwaard .<br /><br />Ik heb me vanochtend ziekgemeld na 3 uurtjes staan gisteravond .<br />Kreeg van de leiding overigens een erg ongeintreseerd iemand aan de telefoon .<br />Daar krijg ik al knopen in mijn maag van .<br /><br />Hoe pak ik dit verder aan , heb overigens ook nooit contact gehad met de bedrijfs arts toen ik mij voor 50% ziekmelde<br /><!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/share/clipdata_190115_091721_350.sdoc--></p><p> </p><p> </p>
 
Hoi, 
Even een vraagje, wat bedoel je met BI? Is een term waar ik nog niet eerder van gehoord heb. 
Maar vervelend dat je je zo naar voelt. Ik zou als ik jou was toch aandringen bij je leidinggevende om advies te krijgen in deze van de bedrijfsarts. Hij kan soms wat steviger zijn en je bijstaan met een goed plan. 
En verder, luister goed naar jezelf! Jij kent je lichaam het beste en jij voelt het beste aan wanneer je over je eigen grenzen gaat. 
 
Ik heb zo eerlijk gezegd maar 1 advies voor je.. bel je verloskundige.. die kunnen je ook hierin begeleiden (ook met je schuld/naar gevoel mbt je werkgever en diegene die je belde enzo)..
De verloskundige kan je doorsturen naar se goede adressen en je begeleiden in de aanvragen etc. Ze kunnen je ook helpen als ze van je werk moeilijk doen.. 
Ze zijn er niet alleen voor je controles en bevalling etc. Maar ook voor dit soort dingen..
Overleg even zou ik zeggen (als je bij gyn loopt en die kan je niet helpen zou ik gewoon een verloskundige praktijk in de buurt bellen en uitleggen dat jhr bij een gyn loopt maar die je niet kan helpen maar dat je graag wilt weten wat je moet doen en waar je terecht kan)..
Ik hoop dat ik je met fit antwoord heb kunnen helpen (ondanks dat ik er geen ervaring mee heb)
Succes en goed dat je voor jezelf en kindje kiest!
 
Wat vervelend dat je je zo naar voelt. En goed dat je je eigen gezondheid en die van je kindje voorop stelt. 
Ik sta sinds week 9 van de zwangerschap 100% ziek gemeld en werk inmiddels wel weer 50% op arbeidstherapeutische basis. Ik weet niet of dit gebruikelijk is maar heb hier weinig voor hoeven doen behalve ziek melden bij mijn leidinggevende. Mijn leidinggevende stelde zelf een afspraak bij de bedrijfsarts voor. Als die van jou dit niet voorstelt zou ik hier zelf om vragen. De rest ging bij mij vanzelf. Het UWV stuurde een brief en plande een aantal belafspraken in en de bedrijfsarts nodigde me uit voor een gesprek. Allen waren heel begripvol, hoop dat jij dezelfde ervaring hebt! Jouw werkgever krijgt gewoon betaald van het UWV bij ziekte door zwangerschapsgerelateerde klachten dus hopelijk helpt dit wat in je schuldgevoel. Zwangerschappen kunnen nu eenmaal een aanslag op je lichaam zijn en waar de ene klachtenvrij doorwerkt tot week 36, functioneert de ander vanaf het eerste trimester niet normaal meer. Daar kies je zelf ook niet voor.
 
Hoi, 
hoe ver ben je nu in je zwangerschap?
met 18 weken had ik ook veel last van mijn si/bekken gewricht. Ik pakte op het werk bewust een stoel. De werkgever kwam lang en werd daar op zijn zachts gezegd nogal boos over. Ik kon het niet maken naar de klanten toe. Ik had een contract van 10 uur per week in de detailhandel. 
Uit schuldgevoel heb ik me slechts 3 keer ziekgemeld. En dan nog voelde ik me de hele dag lullig dat mijn collega’s er alleen voor stonden. 
Uiteindelijk kreeg ik stank voor dank. Mijn contract liep 31-12 af en ik heb geen nieuwe gekregen. Met 31 weken zwangerschap kwam ik werkloos thuis te zitten. Wat een verademing! Geen stress over ziekmelden, geen pijn door over je grenzen gaan en geen schuldgevoel. 
Zeg je baan niet op! Maar meld je ziek als je niet meer kunt. Luister naar je lichaam. Voor jezelf en je kindje. Jullie zijn het waard! Een bedrijfsarts zal er dan aan te pas komen en dan kun jij aangeven wat je wel en niet kunt. 
Ik ben ondertussen 33 weken en heb al spijt dat ik gisteren het huis schoongemaakt heb... ?. Kies echt voor jezelf! ?
 
Ik zou gewoon zeggen dat je graag een afspraak met de arboarts wilt. Hiermee kijk je wat wel en wat niet kan en maak je afspraken mee hoe het verder gaat. Je hoeft ook niet schuldig te voelen, want de ziektewet wordt via het uwv betaald. Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap ook bekkeninstabiliteit gehad, was ook een ramp, omdat ik ook uren moest staan. Gelukkig mocht ik achter zittend werken en af en toe een stuk lopen.
 
Terug
Bovenaan