Van 6 naar 5 flessen

<p>Hi!</p><p>ik heb een zoontje van bijna drie maanden. Hij krijgt nu 6 flessen rond:</p><p>7.00, 11.00, 15.00, 18.30, 23.00 en in de nacht vaak rond vijf uur.</p><p>overdag maak ik flessen van 150 water en vijf schepjes (wordt ongeveer 170) en als hij rond vijf uur komt geef ik hem ongeveer 100-120 tenzij hij eerder komt.</p><p>hij kan wel meer drinken maar ik zit ermee dat we dan boven de liter uitkomen als het zes flessen blijven.</p><p>heeft iemand hier ervaring mee? Gewoon meer geven en hopen dat hij dan die nachtvoeding overslaat?(is pas twee keer gebeurd en toen hij erg moe was)of het zo houden zodat we niet over de liter gaan?</p><p>hij is niet klein geboren en zit goed op gewicht.</p><p>alvast bedankt!</p>

Hier ook een zoontje van bijna 3 maanden. Ons mannetje krijgt precies hetzelfde als jullie zoontje (qua tijden en hoeveelheid van flessen) de laatste fles om 23.00u geven wij iets meer, als hij om 05.00u wakker wordt geven wij zijn speentje terug en valt hij weer in slaap, als dit niet zou zijn, geven we wel gewoon een fles van 90cc maar dit is nu al ruim een week niet meer! 

Die van ons is ook bijna 3 maanden. Die van mij komt snachts niet meer maar kan er overdag bijna geen 3,5/4 uur tussen laten. Tips daarvoor?
Laatste fles krijgt ze tussen 9 en 10 en slaapt dat tot 7/8 uur.

Ik geef mijn zoon van 3 maanden al vanaf  8 weken 5 flessen. (180+6 schepjes) hij komt hiermee precies op 1 liter. Hij krijgt het allemaal op en heeft ook normale groei qua gewicht, lengte is wel iets boven de lijn van het CB. 
8:00- 12:00- 16:00- 19:30- 23:00.
Hij komt niet meer snachts hij slaapt door :) 
Maar even naar je vraag; ik zou het gewoon proberen 5 flessen, je merkt vanzelf of hij het aan kan, zo niet dan nog even doorgaan met 6. Ligt er ook aan per baby. 

Ik heb hem gistermiddag en avond 180 gegeven. Laatste fles om 23.15 (slapend) en om vier uur werd hij onrustig. Speentje paar keer terug gedaan, vastgehouden maar om vijf uur toch fles gegeven. Het rare is dat hij dus na een fles van 180 na 4,5 uur onrustig wordt en vannacht om 5 uur 90 met twee schepjes gegeven en toen sliep hij om acht uur nog!

Mijn dochter krijgt al van 7 weken 5 flessen van 200cc(180cc + 6 schepjes) en slaapt de nacht door. Op de voedingen staat met hoeveeel kg een kindje wat mag hebben.

Wij zijn onze dochter van nu 15 weken ook aan het laten wennen aan 5 ipv 6 flesjes en dat gaat ook de ene dag beter dan de andere. 

Ze krijgt de eerste fles meestal tussen 6:00/6:30 en dan steeds om de 4 uur, maar soms redt ze dat niet. Ze krijgt nu nog niet zo lang 150+5 en heeft best een tijd flink last van reflux gehad (dat gaat nu goed, gelukkig). Vandaag heb ik haar voor het eerst een flesje van 180+6 gegeven en dat had ze helemaal op, dus wellicht is dat de oplossing. 

Iets anders waar wij nog tegenaan lopen is de timing van de 'laatste' voeding. Wij maakten haar eerst nooit wakker voor de laatste fles, en dan kwam ze meestal tussen 2 en 4 uur 's nachts voor de fles. Ze kan dus wel lang achter elkaar slapen maar doet dat begin van de avond/nacht ipv de nacht. We hebben meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt haar dan aan te wennen dat ze niet meer 's nachts gevoed wordt, maar tussen 22:00 en 23:00. Eerste nacht ging top, werd ze keurig om 6:00 wakker, maar daarna om 5:00 en 4:30.  Vannacht dus ook de laatste fles maar eens kijken of ze 180+6 op kan, en of ze het daarmee redt tot 6:00...

Terug
Bovenaan