Van 6 naar 5 flessen

Hoi allemaal,

Mijn kleine meid is vrijdag 4 maanden en drinkt nu 6x 150. Dit is vaak niet genoeg maar als ik 180 maak laat ze 30 staan wat dus weer neer komt op die 150. Ze komt uit zichzelf ook om de 3 uur snachts gaat redelijk doe dr rond 18/20 naar bed en geef dr rond 22/23 nog een fles. Dan komt ze rond 6 uur. Alleen als ik ga googlen lees ik dat babys rond 6 weken al na 5 voedingen gaan… ik mag dalijk wel starten met fruit en groente hapjes en hoop dat ik er zo wat langer tussendoor kan rekken. Hoe hebben. jullie dit aangepakt en wat is het handigst? Ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken en van google word ik niet wijzer.

Dat is eigenlijk het oude advies. Tegenwoordig geven ze aan dat je een flesgevoede baby ook zo veel mogelijk "op verzoek" moet voeden. Jouw meisje heeft wat meer flesjes nodig en dat is helemaal prima. Je kan trouwens ook 1 of 2 flesjes wat groter maken dan de andere, bijvoorbeeld de ochtend en avondfles. 
Hapjes bij 4 maanden zijn trouwens bedoeld om te wennen en niet om alvast flessen te vervangen. Dus ook niet om te rekken. 
Gewoon lekker je kindje volgen :) komt goed

De beste tip: stop met google ? en geniet ervan dat je baby s nachts doorslaapt! Hoezo zou ze er overdag meer tijd tussen moeten laten? Blijkbaar werkt dit voor haar. Ze gaat vanzelf meer vragen en dan laat ze er ook meer tijd tussen

Dankje wel voor je reactie ja znap ook nu niet waar ik me zo druk om maakte. Laat het fewoon lekker zo en merk vanzelf wanneer ze minder flessen nodig heeft. Het was meer de druk van buitenaf 

Terug
Bovenaan