van 6 naar 5 flessen

Hallo allemaal,
Mijn dochterje is nu 3 maanden, ze weegt 5,4 kilo. Ze krijgt 6 flessen van ogdeveer 155/160 ml, elke 3 uur. Ik merk de laatse dagen dat ze niet meer zelf komt. Ik maak haar dan maar wakker. Pas om het moment dat ik haar slabber omdoe, denkt ze...Eten!!!
Zou dit een geschikte tijd zijn om over te stappen naar 5 flessen? Hoe pak je dat aan? Sla je een fles over? Rek je de tijd ertussen? je kan toch niet ineens een veel vollere fles geven???
Hoe werkt dit allemaal??????
Alvast bedankt voor jullie tips!
Groetjes,
Carola
 
mijn dochter is 14 weken en weegt ook 5.4 kilo. ik geef om de 4 uur 180 cc en dat 5x op een dag. ik ben gewoon op een dag meer gaan geven, in het begin dronk ze de fles niet helemaal leeg, later wel. ze is nu wat langer verzadigd. gebeurt ook wel dat ze na 3.5 uur komt, dan geef ik gewoon. mijn ervaring is dat het kind zich vanzelf aanpast, geef het ff een week de tijd om te wennen. succes
 
Hoi Carola,
Lang geleden!
Bij mij ging het inderdaad ook een beetje vanzelf. Als je merkt dat je kindje niet meer uit zichzelf om drinken vraagt, wacht je gewoon. Misschien kan ze nu 3,5 of zelfs 4 uur wachten. Dan kom je vanzelf op minder flessen per dag. Ik had toen ook een tijdje dat mijn zoon de ene dag nog 6 en de andere dag 5 voedingen kreeg. Het ritme wijkt even een paar dagen af en dan pakken ze vanzelf een nieuw ritme op. Ik had dat ook weer toen hij van 5 naar 4 flessen ging. Dat krijgt hij nu al een poosje. Hij begint 's morgens om 7.00/7.30 en eindigt 's avonds om 19.30. Pas had hij weer een paar nachten dat hij wilde drinken. Waarschijnlijk maakt hij dan even een groeispurt door. Nu slaapt hij gewoon weer 's nachts door.
Je kunt inderdaad ook gerust iets meer in elke fles doen. Dan went ze geleidelijk aan "minder vaak maar iets meer" drinken.
Succes ermee!
Lies
 
hoi carla mijn dochter is 8 weken en krijgt 4x 150/160 en om 23.00 170.
Ik keek naar de tijden die ze voeding kreeg en de tijd er tussen begon ik wat te rekken en tegelijk er tijd begon ik wat meer te geven.Dit moet je wel een week de tijd geven. En aangezien je dochter later uitzich zelf komt moet je gewoon wat uit proberen.Ik geef om:
7.30 150 cc
11.30 150 cc
15.30 150 cc
19.00 150 cc
22.30 170. Ze is 59cm en weegt 5100 gram.

Ik hoop dat je er wat an heb. wilma


 
Hoi allemaal
bedankt voor jullie reacties!
Ik ga het dan maar proberen, met wat rekken en wat meer in de fles te doen.
Ik hoor wel vaker van vriendinnen, ""oja, dat "spastische" dat had ik ook, toen met de eerste... Met de tweede doe je het gewoon...
Hoe is verder zo'n beetje julllie dagindeling voor de baby? Wanneer spelen, wanneer slapen enzo???
Fijn he, zo'n onzekere moeder.

Lies, sorry dat ik je niet meer gemaild heb, niet zoveel tijd voor, en als ik dan tijd had zat ik weer te lang te internetten...
 
ik heb een meid van 12 weken en ruim 5400gram en ze krijgt borst en fels voeding maar als ze een keer pas 5 uurtjes later komt ok ik laat haar dan gewoon slapen ze drink dan niet meer dan normaal ongeveer 120/150 ccc en meestal 5 voedingen perdag en de ene keer slaapt ze wel door en de andere keer niet en al doe ik meer in de fles dan drink ze het absoluut niet leeg en meestal drinks ze tussen 20:30 en 21:30 maar 80 a 90 cc en slaap dan door tot ruim 7 uur de volgende dag dat vind ik wel raar me ze zeggen er niks van op het concultatie buro ze vinden het wel goed zo.
 
Ik heb een dochter van 8,5 mnd, en ze zit al een tijdje op 4 voedingen (incl. groente, excl fruittussendoortje)
Haar laatste (pap)fles krijgt ze nu om 22.00 of 22.30u en slaapt dan meestal wel door tot 07.00u. Maar ik wil nu die laatste voeding wat gaan vervroegen naar eerder op de avond, dat geeft onszelf als ouders ook wat meer rust(soms zitten we zelf te gapen na een vermoeiende dag, maar blijven we soms tot een uur of 23.00u op voor haar!)
Wie heeft tips?
 
Terug
Bovenaan