Van 6 naar 5 voedingen en max. hoeveelheid???

Dag moeders,

Onze jongste is nu 4,5 week oud en krijgt 6 voedingen (incl. nachtvoeding) van 120 ml + vier scheppen Nutrilon AR voeding. Deze drinkt ze altijd helemaal leeg; zelfs de nachtvoeding! De laatste keer dat ze gewogen is, was met vier weken en toen was ze 285 gram in 1 week gegroeid (moet min. 100 gram in 1 week zijn). Ze is nu bijna 9 pond. Onze oudste dochter sliep met 5 weken door, maar kreeg toen nog borstvoeding. Op het CB zeiden ze dat als ik de nachtvoeding eraf wil halen, ik haar toch na zes uur weer de eerste fles moet geven omdat ze nog wel erg jong is en ivm haar bloedsuikerspiegel bla bla bla. Wij geven nl. de laatste avondfles om 23.00 uur. Ik kan me niet herinneren dat ik mijn oudste dochtertje na zes uur weer wakker maakte. (Die voedde ik ook om 23.00 uur en dan pas weer tegen de ochtend.) Wat is jullie ervaring hiermee? Klopt het van die zes uur, of mag ze best iets langer liggen? En hebben jullie toen ook in één keer de hoeveelheid flesvoeding verhoogd van 120 naar 150? Hoeveel mogen ze eigenlijk max. op een dag binnenkrijgen? Ik weet hoe ik het minimum moet berekenen, maar het max?

Ben benieuwd naar jullie reacties!!

P.S. 25 jan. moet ik voor het eerste échte bezoek (incl. prik) naar het CB, dus ik had al bedacht dat ik tot die tijd de nachtvoedingen nog maar even door doe. Maar als ik het eerder voor elkaar krijg deze eraf te halen, dan graag!!!

Hoi, ik heb begrepen dat kinderen minimaal 5 kg moeten zijn als je hen wil laten doorslapen. Maar of je je hier echt precies aanmoet houden....En de berekening om te bepalen hoeveel voeding ze mag is 150 keer haar gewicht. Op het pak staat toch ook een voedingsadvies? Meestal is dit wel echt het maximale dat ze mogen hebben. Teveel is slecht voor de niertjes.
Ik geef mijn dochter ook 's avonds 30 cc meer dan overdag. Dit heb ik in een keer gedan en is goed gegaan.

Succes

D

hoihoi!

Je kan misschien nu al wel bellen met het CB..

Sam is nu 4 weken en 2 dagen en krijgt 135 cc (ook die 120 + 4 scheppen). Sinds gister komt hij om de 4 uur en krijgt hij dus netjes 6 voedingen.. hiervoor knden dat er ook nog 7 zijn. Omdat het al weer even geleden is dat ik hem heb gewogen, kon ik volgens het CB er van uit gaan dat hij nu zo'n 4000gr weegt. Hij mag dan tussen de 600 en 800cc vertelde ze mij. Ik geef met de laatse voeding nog niks extra's (past ook nog niet in z'n flesje ;)). En die geef ik rond 2300 of 2330 uur. Ik laat hem daarna gewoon komen wanneer hij komt.. de laatste twee nachten komt hij dan rond vijf of zes uur. Doorslapen moet hij zelf gaan doen.. ik ga hem niet laten huilen of jengelen om hem maar in een ander nachtritme te laten komen..

Suxxes!
Groetjes, Margreet
trotse mama van Sam, 13 dec.

hoi
je moet het doen op je gevoel
mijn dochtertje (nu 2 jr) sliep met 6 weken door maar gaf haar laatste fles altijd 150
mijn zoontje nu 4 mnd slaapt al door vanaf week 1 van 23.00 tot 8.00
ik geef hem sinds hij 4 weken is al nutrix door zijn flaatste fles nu krijgt hij nog maar 4 flessen 3 van 200 en de laatste 240 met nutrix en hij eet sinds 3 weken fruit en groente hij woog bij geboorte 4370 en en 52 cm  nu 7,5 kilo en is 67 cm precies goede gewicht voor zijn lengte   ik heb nooit echt geluistert naar het cb natuurlijk wel uitkijken met wat je doet maar je eigen gevoel is meestal goed en ik heb twee heerlijke slapers en eters mijn dochter weegt nu 15 kilo en is 97 cm bij geboorte woog ze 3610 en 54 cm

Vraagje aan Margreet: Als je je zoontje de nacht laat doorslapen en zelf laat komen voor de voeding, hoe doe je dat dan met je schema overdag? Ik begin nl. met voeden om 7.00 uur. Als m'n kleine meisje zou doorslapen na de fles van 23.00 uur tot bijv. 5 of 6 uur, dan loopt m'n schema niet echt lekker meer. En geef je inmiddels al meer voeding?

Hoi hoi,

Een drink-richtlijn van mijn wijkverpleegkundige op het cb: 150cc per kilo lichaamsgewicht van je kindje en dat dan delen door het aantal voedingen dat je op een dag geeft. Dus weegt de kleine bv  5 kg, dan zal hij gemiddeld (kan dus ook wat meer of wat minder zijn) behoefte hebben aan 5x150 = 750 cc op een dag. Geef je 6 flesjes, dan is dat zo'n 125 cc per flesje. Misschien dat je er iets aan hebt!

Succes,
Petra

Terug
Bovenaan