van 6 naar 5 voedingen.....

Goedemiddag allemaal,

Ik wil vanaf deze week gaan beginnen met het overgaan van 6 naar 5 voedingen.
Over twee weken moet in namelijk weer gaan werken en wil het graag voor die tijd in het ritme hebben.

Alleen slaapt hij nu de nacht nog niet door en straks natuurlijk helemaal niet.
Als hij een fles krijgt om half 12 - 12 uur, dan komt hij rond 5 uur.
Maar hij zou dan pas om 7 uur mogen.
Rekken is even te doen, maar houd hij niet echt lang vol ( en wij ook niet)

Zal ik dan om 5 uur een klein flesje geven, dat hij iets in zijn buikje heeft en weer door kan, zodat ik om 7 uur hem een "echte' fles kan geven ?

Hij is nu 12 weken en zou het moeten kunnen.
Ivm met veel krampjes in het begin  ben in nog wat huiverig voor rijstebloem.

Ben benieuwd naar jullie tips !!

Liefs Jeannettegrr
 
Hoi,

Ik heb zelf de volgende tips allemaal geprobeerd. Probeer het te rekken met een speentje.Wannneer hij dit pikt dan kan je het misschien rekken tot 0630 - 0700 uur. Lukt dit nu niet dan zou ik zo'n 70 cc aanbieden. Het is wel even doorzetten hoor met dat speentje. Heeft je kindje geen speentje dan zou ik meteen een klein flesje aanbieden. Lukt dit nu allemaal niet dan kun je aan de laatste fles toch wat rijstebloem toe voegen. Die van mij heeft ook last van krampjes gehad en dat viel met rijstebloem heel erg mee. Ook kun je nog een extra schepje voeding toevoegen bij de laatste fles (180 cc water en 7 schepjes bijvoorbeeld)  of de laatste voeding verzwaren door deze te vervangen  door een voeding voor hongerige baby's. Maar het allerbelangrijkste is luister naar je kindje. Die van ons vindt de nachten toch best wel een beetje spannend en slaapt lang niet altijd door. Vanaf 0600 uur begint soms bij ons de dag. Hij heeft dan om 2300 uur zijn flesje gehad en ik vind dan dat hij doorgeslapen heeft. Wat is doorslapen? Het wil ook voorkomen dat onze zoon om 0300 er al is. Hij krijgt dan gewoon een flesje en slaapt door tot ongeveer 0700 uur.
Dan is dat gewoon een extra voeding. Wanneer hij de fles om 0600 uur krijgt dan begint dan zijn ritme en dan zie ik wel waar ik einde van de dag uitkom. Vaak kom ik dan toch weer op 1900 uur - 1930 uit. Soms ook op 1830 uur. Mijn ervaring is echt om te kijken en te luisteren naar de behoefte van je kindje. Heelveel succes ermee en maak je er niet al te druk om. De doorslaap nachten komen vanzelf.

Groetjes de moeder van Enzo


 
Hallo,

De rijstebloem hoef je ook niet te gebruikenmaar je kunt wel voeding voor hongerig baby's gebruiken.
De fles van 17.30 uur krijgt 'ie half om half (gewone+hongerige voeding) en om
21.30-22.00 uur krijgt hij de hele fles met voedong voor hongerig baby's en hij slaapt dan tot de volgende ochtend 9.00 uur en dan moet ik hem vaak ook nog wakker maken.

Suc6 ermee.
En na een tijdje kan je dan de nutrix proberen.

Oja even een tip: gebruik wel een 1-2-3-speen op de fles anders krijgen ze het er niet door.

Groetjes Sonja
 
Hoi,

Sigrid had bij 3 maanden het volgende schema:

07.00 - 08.00  uur - fles 200cc

11.30 - 12.30 uur = fles 200cc

15.30 - 16.00 uur = fles 200cc

19.00 - 20.00 uur = fles 200 cc

22.30 - 23.00 uur = fles 200 cc

Ze dronk absoluut niet altijd de flessen leeg. Gem. zat ons dametje op 670 cc totaal op een dag.

De nachtfles was er bij ons na 6 weken al af. Maar die hebben wij ook afgebouwd, door steeds minder te geven. Op een gegeven ogenblik kwam ze er ook niet meer om. Dit hebben daarna gedaan met de fles van 22.30 - 23.00 uur. Als je net  aan het werk bent is het wel prettig om die voeding nog te geven, want dan ben je nog even bij je baby. Maar op een gegeven moment wordt dat ook vermoeiend want het is best laat en vaak staat de wekker om 06.00 uur weer te tetteren. Ik zou  een heel klein beetje nutrix toevoegen of idd iets voor hongerige babies, zodat de kleine iets heeft om de nacht door te komen. En als je heel consequent bent met het uitstellen van een fles dmv een fopje bijvoorbeeld, dan weet de kleine na een week waarschijnlijk wel dat het nog geen tijd is voor een voeding en valt deze vanzelf weer in slaap.

Succes!
 
Hoi hoi,

Ons zoontje Jens is nu 13 weken en wij hebben echt van alles al geprobeerd om de nachtvoeding eraf te krijgen. Ook krijgt hij 's avonds door zijn laatste fles een schepje Forte van Nutrilon. Niets helpt. Ik loop zo langzamerhand op mijn tandvlees en ben blij dat ik nog niet hoef te werken.

Ons schema;
05:00 uur fles 150 ml
07:00 / 07:30 uur fles 150 ml
11:00 /11:30 uur fles 150 ml
15:00 / 15:30 uur fles 150 ml
19:00 uur fles 150 ml
23:30 uur fles 150 ml met 1 schepje Forte


groetjes en heel veel succes
Patty
 
Terug
Bovenaan