van 6 naar 5 voedingen

Hallo,

Laura kijgt om 7 uur haar eerste fles en op 23.00 uur haar laatste.
Overdag zit er dus 3 an 3,5 uur tussen haar flesjes.
Ze drinkt nu 6 fessen van 135 cc, maar ik wil proberen om haar 5x 150 cc te gaan geven.
Hoe hebben jullie dit gedaan?

Groetjes Sesam

P.s. ze is nu 6,5 weken

Hoi,
Ook ik vind dat nog best vroeg hoor. Mijn meisje is nu bijna 12 weken en krijgt ook nog 6 flessen van 135cc. Ik heb het wel even geprobeerd om 5 flessen van 150cc te geven, maar dan werd ze prompt 's nachts weer wakker. Dus maar gauw terug naar de 6 flessen.
Vaak geven ze het inderdaad zelf aan, wanneer ze er aan toe zijn om met minder te doen.

Ik had even wat meer informatie moeten geven....
Laura slaapt bijzonder veel, zo veel dat ik haar voor haar voedingen wakker moet maken.
Vaak valt ze dan vlak voordat de fles leeg is, weer in slaap.
Ik dacht dat ik misschien beter wat meer tijd tussen de flessen  kon laten, en dan wat meer geven per keer zodat ze wel aan haar toegestande hoeveelheid per dag komt.
Volgens het voedingsschema van het cb mag ze 5x 150 krijgen op deze leeftijd.
Ik vraag me af hoe ik dit aan kan pakken.

Groetjes Sesam

Hoi,
.
Mijn zoon is nu 8 weken en krijgt al zeker 2 weken 5 flessen op een dag.
5x150 cc met 5 scheppen en hij is nu   5025 gram dus we mogen overstappen op 5 flessen van 180 met 6 scheppen, ik doe het nog niet en bouw het langzamer op, eerst 15 cc extra met een halve schep.

Waarom vinden jullie dat het te vroeg is om over te stappen op 5 flessen en vinden jullie de hoeveelheid te veel? Misschien ben ik dan verkeerd geinformeerd door het cb en door de verpakking.

Groetjes Fee

ook mijn dochter van 14 weken had tot vrijdag nog 6 voedingen op 1 dag, maar vaak moest ik haar voor de voeding wakker maken en ook ik dacht dan kan ik haar beter om de 4 uur gaan voeden(fles) ik ben vrijdag begonnen met 15 cc extra voeding in haar fles dit deed ik ook zaterdag en zondag, vanmorgen ben ik begonnen met 165 cc voeding per fles maar gisteren en vandaag begint ze regelmatig (ongeveer vanaf een uur na de voeding) te mopperen net als of er iets dwars zit in haar maagje/darmpjes (net als zo ze moet poepen, wordt dan ook rood in haar gezicht). Ik probeer het anders nog 1 ½ dag en anders zal ik toch weer over moeten gaan op 6 voedingen per dag. groetjes.

p.s. mijn dochter van nu 5 jaar was ook 6 weken oud toen ze al naar 5 voedingen ging.

tja.. over dat wakker maken...
Ik heb bijna nooit de kleine wakker gemaakt om dit soort toestanden te voorkomen.
Laat haar gewoon lekker slapen (mits het niet telang duurt) en voeden als ze goed wakker is. (eerst kont verschonen, worden ze ook lekker wakker van)
Je kan dan 30cc meer in het flesje doen als wat je normaal doet, en dan kijken hoeveel ze ervan op drinkt.
Daarna lekker uitbuiken,enz.. en weer laten slapen.
Als ze lekker slaapt, en ze wordt weer wakker, het zelfde herhalen.
Het kan zijn dat de 1e paar dagen het een zooitje is met haar eet-patroon, maar dat komt vanzelf weer goed.
Dus... op deze manier laat je het haar zelf regelen en heb je kans dat ze minder vaak komt en haar flesjes wel goed leeg drinkt.(maar als ze het niet doet, heeft ze het gewoon nodig die 6 voedingen)

Succes! XXX

Als ik haar niet wakker maak, dan slaapt ze gewoon door. Dat doet ze 's nachts ook.
Het komt geregeld voor dat ze zelfs tijdens het verschonen door blijft tukken.....
Als ik haar dus niet wakker maak, dan komt ze zeker weten aan te weinig voedingen.
Dus mijn idee is om haar 150 cc per keer te geven en dan lekker een uurtje of 4 laten slapen voordat ze weer krijgt.
Ik vind het namelijk ook niet zo'n goed idee om haar om de 3 uur wakker te moeten maken.
Vandaar dat ik graag wil weten hoe andere moeders van 6 naar 5 voedingen zijn gegaan.

Groetjes Sesam

Terug
Bovenaan