Van 6 naar 5 voedingen

Hoi allemaal

Mijn zoontje Tim is nu ruim 8 weken oud. Na wat opstartprobleempjes (last van zijn nekje na een vacuumbevalling) gaat het nu op zich hardstikke goed met hem.
We willen nu afbouwen naar 5 voedingen, Tim krijgt de fles, dus op vraag doen we zowiezo niet.
De 6 voedingen gingen erg goed. Hij kreeg om 6.00 de eerste voeding en om 23.30 de laatste. De rest dus om de 3,5 uur. Hij dronk dan gemiddeld 120/130 cc. 's Nachts sliep hij nu ook goed door, ik moest hem regelmatig om 6 uur wakker maken voor de eerste voeding. Qua gewicht zit hij nu rond de 5 kilo, dus wij dachten dat hij naar 5 voedingen kon.
Dat doen we nu een weekje, de eerste voeding krijgt hij nu om 6.30, de laatste om 22.30 en de andere voedingen om de 4 uur.
Dat gaat erg wisselend. Het ene moment moet ik hem wakker maken voor een voeding, het andere moment begint hij na 3 uur al te krijsen van de honger. Met name 's nachts gaat het nu een stuk slechter, hij komt rond 4 a 5 uur al weer. Hij begint nu steeds meer te drinken, gemiddeld haalt hij nu wel 160 cc, wat volgens de verpakking van Nutrilon ook genoeg moet zijn voor hem.
Overdag gaat het redelijk, maar met name 's nachts dus minder. Iedere nacht denk ik dus dat we terug moeten naar 6 voedingen, overdag denk ik dat we door moeten zetten en de 5 voedingen vast moeten houden.
Wat is jullie ervaring hiermee?
We moeten hem vaak voor de laatste voeding wakker maken. Ik dacht om daar de tijd dan wat van op te rekken, dus 22.30 naar 23.00, dan word de tijd tussen de laatste en eerste voeding wat korter.
Verder doet hij het erg goed, poept en plast goed en ontwikkelt en groeit ook goed.
Dus de vraag is: terug naar 6 voedingen of doorzetten met de 5?

Alvast bedankt voor jullie ideeen!

Groetjes, Marrigje
 
Hoi Marrigje,

Tja, lastig dilemma. Ik herken het, mijn dochter wou het toen ook niet. Wij zijn weer terug gegaan naar 6 voedingen en hebben het 2 weken later weer geprobeerd. Toen ging het meteen goed. Ze was 3 maand toen ze naar 5 voedingen van 180cc ging. Hoeveel bied je hem nu aan dan? Want hij mag volgens mij max 5 flessen van 180cc+ 6 schep hebben.

Succes!!
 
Hoi

We bieden hem 150cc+5 schep aan. Soms wilt hij meer, dan krijgt hij nog 30cc+1 schep erbij. Maar zoals vanmorgen dronk hij maar 70cc en daar deed hij het dan toch ook weer 3,5 uur op.
We gaan proberen ons aan de 5 voedingen te houden, af en toe kan hij namelijk ook 4,5 uur er tussen laten, dus dan is een keer 3,5 uur er tussen prima.
Ik ga ook gewoon proberen de laatste voeding wat later te geven ipv 22.30, aangezien we hem voor die voeding ook altijd wakker moeten maken.
En we vinden het prima als hij overdag wat vaker komt (maximaal 6x natuurlijk), als hij 's nachts maar goed doorslaapt :)
Gisteren heeft hij om 23.15 160cc op en hij kwam vanmorgen pas om 6 uur. Da's toch best netjes!
Hopelijk dat hij er inmiddels een beetje aan went. Bovendien werkt het weer nu natuurlijk ook niet echt mee, die warmte zorgt er voor dat we allemaal een beetje uit ons doen zijn!

Groetjes!
 
Ja, die warmte is voor die kleintjes niet echt fijn nee. Mijn dochter slaapt nu wat extra. 'smorgens en 's middags een uurtje langer, lekker hoor!
Slaapt hij 's morgens na de eerste fles nog weer door? Mijn dochter was net zo met de voedingen. Dan dronk ze bijna niks, dachten we die red het nooit 3,5 uur. En dronk ze de fles leeg, dan kwam ze alweer na 2,5 uur! Pas met 5 maanden kwam er een ritme in. En toen kreeg ze al fruit erbij. Nou moet ik zeggen dat ik er ook niet zoveel moeite voor deed. 9ik werk thuis) Ik liet haar niet huilen als ze honger had, ook al was het maar 2,5 uur. En dan had ze echt honger, een fles van 180 was binnen 10 min. op! Ze regelen het allemaal zelf wel, en hoe minder druk wij ons erom maken, hoe beter het met die kleintjes gaat haha!

Groetjes!
 
ik heb een tweeling een heeft 6 voedingen en de andere 5 voedingen maar met 5 voedingen drinkt hij 100 tot 125 cc hij is nu 8 pond en hij poept om de twee a drie dagen met het drinken zijn we ongeveer 1 uur met hem bezig .
mijn andere zoontje van 6 voedingen drinkt 100 tot 125 cc ols ik hem minder geef begint hij na 2 uur weer om de fles te vragen hij is nu ruim 7 pond ,
soms moet ik ze beide wakker maken en de andere keer vragen ze om de fles .
kan iemand mij misschien advies geven hoe ik hier mee om moet gaan ik was 13 jullie uitgeteld maar ze zijn met 29 w en 3 dagen geboren .
dit zijn mijn eerste kinderen .
groetjes bea 12
 
Terug
Bovenaan