Van 6 naar 5 voedingen

Hoi,
Mijn zoontje van 6,5 weken groeit te hard volgens het cb. Nu moet hij over van 6 naar 5 voedingen overdag, dus om de 4 uur.
Ons mannetje is hier nog helemaal niet aan toe en komt zo goed als altijd al na 3 uur voor zijn fles.
Ben onderhand dus met hem aan het vechten om die 4 uur ertussen te krijgen wat ik dus helemaal niet van plan ben.
Hij krijgt nu 6 flessen van 120cc waarvan de laatste rond 23u. Meestal komt hij dan tussen 3u en 4u weer voor een nachtvoeding.
Wie heeft er ervaring mee?

Groetjes
 
Hoi,
misschien is het een idee om je flessen op te hogen naar 150 cc? Waarschijnlijk laat hij er dan wat langer tussen zitten en slaapt hij misschien 's nachts wel door, waardoor je automatisch op 5 voedingen uit komt.
Onze dochter groeit ook heel hard, ze zat altijd aan het maximum wat ze mocht hebben. Toen ze 5 weken oud was sliep ze 's nachts al door en kwam ze passen tussen 7 en 8 's ochtends. Toen ze nog wel 's nachts om een voeding kwam hebben we die flessen steeds verlaagd, waardoor ze op een gegeven moment de nachtvoeding niet meer nodig had.

Groetjes, maart 2011-mama
 
Ik ben zelf woonachtig Spanje en wij hebben hier dan ook geen cb, alleen de kinderarts.
Ik heb wel genoeg verhalen van mijn zussen gehoord (die wonen wel in NL) en van de meiden van het forum.
Alleen bij het 1ste en 2de bezoek hier aan de kinderarts heeft ze gevraagd hoeveel ze drinkt en daarna niet meer en daar verder niks gezegd. Noa is een flinke dame voor haar leeftijd met genoeg reserves, zeg maar :) ( met 2 maanden 5900gr en 59cm)
maar onze kinderarts heeft daar nog nooit wat van gezegd.
Doe wat jij denk wat goed voor je is voor je eigen kind, alleen een moeder weet dat het beste....so vermoeiend mensen die het precies via de ideale lijntje willen doen (heb het over de cb).
Het is geen doen om iedere keer een gevecht aan te gaan met je kind.

Volg je moederhart die weet je het beste is en geen een kind is hetzelfde.


liefs
 
Ons meisje was 4650 gr met haar geboorte. Ook zij groeide erg hard (inmiddels iets minder).
Wij zaten vanaf 3 maanden (7 kilo) op 5 flessen, maar dan wel elke fles 180 water met 6 scheppen. Die groei trekt wel weer bij hoor! Wij hebben nooit een papfles gegeven omdat ze meteen zo goed doorsliep en ze de calorien niet nodig heeft.
 
Je kan ook altijd (in overleg met cb) overgaan op een paar schepjes forte in een fles. Zo zijn ze langer verzadigd.
Timo (4mnd) dronk ook altijd te snel, het schijnt dat ze er min 15 min over moeten doen ivm een verzadigd gevoel. Dus wij hebben nu een dental speen en 4 schepjes forte en 3 normaal (4 flessen van 210 + 7), dit werkt perfect.
 
Ik zal eerst proberen de fles iets op te hogen, naar 150 en dan te kijken of hij er wel vier uur tussen houdt.

Volg je eigen gevoel, zolang de kleine niet boven alle curves zit is er toch niets aan de hand. Hij zal het gewoon even nodig hebben.
 
mmm, zal me er niet zo veel van aantrekken. elk kindje groeit in eigen tempo. Idd, ophogen naar 150cc is een idee. Gewoon lekker om de 3 uur geven, hij gaat venzelf, als hij er aan toe is wel over op om de 4 uur. Eventueel zal je voeding voor hongerige baby's kunnen gebruiken. Ik gebruikte bij mijn zoontje altijd 1/2 gewoon en 1/2 hongerige baby's (hij kwam op een gegeven moment om de 2 uur)
 
Bedankt voor al jullie tips!!
Inmiddels zit ons mannetje inderdaad op 5flessen en nog steeds een nachtvoeding.
Ik vind het prima zo, hij doet het goed en is vrolijk dus daar gaat het om.
Soms komt hij al iets eerder dan die 4 uur dus dan krijgt hij gewoon lekker zijn flesje.
 
Terug
Bovenaan