Van 6flessen naar 5 ofniet?

<p>Hallo dames,</p><p>Ik heb een vraag mijn zoontje is nu 11weken en krijgt nog flessen van 120cc+4. Afgelopen dagen drinkt hij zijn flesjes bijna nooit leeg hij laat altijd 30/20cc over. Ik voed hem om de drie uur. Hij slaapt de nachten al door. Ons schema ziet er zo uit meestal.</p><p> </p><p>05.00 - 09.00 - 12.00 - 15.00 - 18.00 - 21.30</p><p> </p><p>Aangezien hij ze meestal niet opdrinkt dacht ik eraan om 5x150 te geven? Wat denken jullie?</p>
 
<p>Ik zou het gewoon proberen! Dan kun je er ook langer tussen laten zitten. Dan drinkt hij waarschijnlijk ook meer. Ik geef ook 5x 150ml met 5 schepjes. Daar blijft vaak nog 20 tot 30ml van over. En ze groeit gewoon goed, consultatiebureau zei dat het ene kind gewoon meer nodig heeft dan het andere kind. </p><p> </p>
 
<p>Ik heb net 4uur tussen gelaten en 150ml+5 aangeboden maar helaas niet geholpen hij heeft zelfs 50ml over gelaten en hoefde echt niet meer.</p>
 
<p>En kwam hij daarna na 3 uur of na 4 uur voor de volgende voeding? Kzou het gewoon een paar voedingen proberen. Steeds 4 uur dr tussen dan merkt hij het hoop ik voor je. Zo niet blijf nog even op 6 voedingen </p>
 
<p>Ik zou je zoontje nog niet op 5 flessen zetten me dochter zat met 11 weken op 6/7 flessen en sinds zaterdag ging ze naar 5 en had ze na de fles nog honger en kreeg ze bij. Opeens van 120+4 naar 150+5 en smorgens 180+6. Laat hem zijn eigen weg vinden. Hebben wij wel gedaan. Haar nooit wakker gemaakt voor de fles. Ze slaapt al weken door. En na de fles van 22:00/23:30 slaapt ze tot 9/10 uur.</p>
 
Hoihoi,

onze dochter is 3 weken en krijgt 6x 120cc. Hiervan laat ze bij de helft er nog wat in zitten, en spuugt ze ondanks veel rusten nog wel vaak n mondje vol uit. Nu is ons meegegeven pas op te hogen zodra ze alle flesjes leegdrinkt we dan pas met 10cc mogen ophogen. Om bet maagje rustig aan op te rekken. Drinkt ze die leeg, dan komen ze automatisch wel op 5 flessen. Ik zal me er niet te druk om maken en gewoon blijven voeden op verzoek en niet te snel ophogen, 10cc is al veel voor n klein babymaagje.

En zolang ze de voeding krijgen die ze moeten, hoef je ze in de nacht niet wakker te maken. Mocht ie daar nu niet op komen doordat die veel drinken laat staan, dan is het een idee om je kindje toch in de nacht 1x te wekken voor voeding.  

 

Succes! 
 
Terug
Bovenaan