Van 7 naar 5 voedingen

Mijn zoontje is nu 5,5 week oud en krijgt 7 voedingen per dag. Omdat hij niet goed aan de borst wilde drinken, kolf ik het af. Hij krijgt dan per voeding 120cc. Maandag ben ik begonnen met afbouwen om zo op fv over te gaan. Sinds een klein weekje is hij helemaal hyterisch nadat hij zijn flesje op heeft. Alsof hij niet genoeg heeft. Hij drinkt ook heel gulzig en heeft de fles (met kleinste gaatje) in 10 min leeg. Nu vraag ik me af of het zin heeft om 5 grotere voedingen te doen ipv 7 wat kleinere. Weet ook niet of je dat zelf mag bepalen of dat hij dat bepaald of dat je dat aan het cb moet vragen. (Wat een vragen, het is mijn eerste....:))

Groetjes

Hahaha... ik ken het probleem.. ook hier een 1e

Om "zomaar" van 7 voedingen naar 5 te gaan is wel een grote overgang, en zou ik zeker niet doen.(zker niet met 5,5 week)
Ook telt het gewicht en de lengte van je kind mee.
Ik zelf had een klein tenger poppetje en moest flink aansterken in de 1e paar weken.

Je kan eerst van 7 naar 6 proberen en kijken hoe je kleine erop reageert.
Ik weet niet hoe je de borstvoeding (voor het kolven) eerst gaf? deed je het op verzoek?
Ik zelf geef FV en ik geef het wel op verzoek.. dus da's ook misschien een idee?

Anders toch maar voor de zekerheid het CB bellen als je twijfelt
Succes!

Terug
Bovenaan