Van 7 naar 6 voedingen maar op welke tijden en hoeveel??

Onze dochter is nu 5 wkn oud en heeft nog 7 voedingen en drinkt tussen de 110 en 130 per fles.
Nu willen we naar 6 flessen gaan van ong. 130/140 in de hoop dat ze s nachts wat meer gaat door slapen.
Maar welke tijden moet ik dan een beetje aanhouden?
Nu komt ze s nachts tussen 4 en 5 nog en vanaf half 8 s morgens zitten we om de 3 uur.
Wie heeft er een goed schema voor 6 flessen? En hoeveel mag ze dan?
Alle tips/ideeen zijn welkom.
Gr. Ing.
 
Onze zoon zat al vrij snel op de 6 flessen. Bij hem deed ik het zo:
0830 uur fles van 180 cc met 6 scheppen voeding
1200 1230 uur
1600 uur
2000 2030 uur
en om 2230 uur zijn laatste fles

Hij sliep vanaf 5 weken door met dit schema. Er zat ongeveer 3,5 a 4 uur tussen de voedingen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!


Groetjes,
Miriam
 
Bij ons is het vanzelf gegaan (onze dochter, nu 2 maanden oud, maakt een enorme heisa als ze honger heeft en is niet wakker te krijgen op commando) . Met de voedingsadviezen van het consultatiebureau en de verpakking als richtlijn ben ik haar meer gaan geven als ik het idee had dat ze niet meer verzadigd raakte van de oude hoeveelheid. Als vanzelf werd de periode ook steeds langer voordat ze weer om een voeding kwam. Ze zit nu op 5 voedingen per dag en slaapt van ca. 23.00 uur tot 8.00 uur zonder voeding, uit haarzelf.

Succes

Laura
 
hier ging het ook vanzelf, als ik dacht dat mijn zoontje meer honger had gaf ik in de volgende flessen wat meer en toen ging hij later ook vanzelf langer slapen snachts, met een maand of 3,5 zat ie al op 4 flessen nu slaapt hij van 19.00 tot ongeveer half 9 smorgens
 
je kind moet ook wel zoveel melk per keer kunnen drinken ! Mijn dochtertje kan nog steeds niet grote flessen drinken. Ze is nu bijna 7,5 maand maar een fles van 200 cc is heeel veel voor haar.
 
Doorslapen heeft volgens mij niets te maken met de hoeveelheid melk die je aanbiedt of je moet minder aanbieden dan ze mag.
5 weken vind ik erg vroeg om van je kindje te verwachten dat ie grotere flessen drinkt en dan langer slaapt 's nachts. Of dit uit te proberen! Je kindje is nog zo jong. Dan is het heel normaal dat ze 's nachts nog 1 of 2 keer komen!
Ik zou de hoeveelheid melk die je kind mag hebben verdelen over 7 voedingen. Ik weet niet wat je rekent maar je mag 150 cc - 180 cc x lichaamgewicht geven in totaliteit op een dag. Als je dus op 170 of 180 cc x gewicht gaat zitten dan geef je het maximum voor het gewicht van je kindje. Als je kindje dan langer slaapt dat zou geweldig zijn, en is dat niet zo dan moet je het gewoon accepteren. Wanneer ze groter worden, krijgen ze een grote maag en kunnen ze meer in 1 keer op. Dan kun je ook meer aanbieden. Bij ons maakte het echt niet uit. Ze sliep echt niet langer als we meer gaven. Na 8 weken sliep ze uit zichzelf ineens van 23.00 uur - 6.00 uur door. maar 8 weken is heel vroeg en de meeste baby's beginnen pas met 12 weken door te slapen (bij het CB is 5 uur achter elkaar slapen al doorslapen!)
Baby's gaan uit zichzelf langer slapen. Ik zou daar op wachten voordat je over gaat op 6 flessen. Wel zou je in de fles van 23.00 uur een grotere voeding kunnen geven, dan kun je kijken of ze dit op kan en of ze er langer op slaapt!

Succes met proberen en hopelijk slaapt ze snel door!
 
Terug
Bovenaan