Van 7 naar 6 voedingen

<p> Wie kan mij helpen? Mijn dochter is 14 weekjes oud. Ze is dysmatuur: geboren bij 38+4 en een gewicht van 2400 gram. Tot 4 kg moesten we om de 3 uur voeden en snachts mogen we er 6 uur tussen laten. Ze krijgt 120cc (niet terug gegoten). Onze kleine meid moest gisteren naar het consultatie bureau. Ze weegt nu 4500 gram dus mogen van 7 naar 6 voedingen (mijlpaal!). De arts adviseerde om voor de nacht 150cc te geven, niet terug gieten. En dan sochtends weer zo een zelfde fles. De overige voedingen moeten we nog steeds om de 3 uur doen. Zouden jullie deze flessen dan gewoon op 120 doen en dan rustig opvoeren? Wij zitten ons suf te puzzelen op hoeveelheden per fles, zodat we een beetje uitkomen. Bedankt voor jullie hulp alvast. </p>

Hoii,  Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met de kleine. Ik heb alleen 1 tip; het CB kan er vanalles van vinden, maar jij moet kijken naar de kleine, wat kan ze aan qua voeding, vindt ze de 120cc nog goed, of heeft ze na een uur al honger, is het wel nodig om een fles af te bouwen?, eet ze de fles helemaal op of niet?, hoe reageert ze op meer voedsel in een keer (150cc) wordt ze daar onrustig van of vindt ze het wel prima.. dat zijn allemaal factoren die meespelen en belangrijk zijn voor zo een kleine ukkepuk. :)   Ik heb zelf nooit aan afbouwen gedaan, wil je meer? Krijg je meer.  Is het teveel? Dan gaat de rest weg..  De ene keer eet hij dan bijv 5 flessen en de andere keer wel 7.. zo verschillend.. 
Succes! :)

Terug
Bovenaan