van 7 naar 6 voedingen?

hallo
mijn zoontje is nu bijna 9 weken en zit nog steeds op 7 voedingen van 130cc
deze fles drinkt ie niet altijd leeg
maar wat kan ik doen zodat ik op 6 voedingen kom te staan en zo steeds minder
ik heb al geprobeerd meer in de fles te doen maar dit drinkt hij niet op?
dus blijft hij zich om de 3 soms 4 uur melden

groetjes danielle
 
Waarom wil je maar 6 voedingen geven? 7 is ook goed op deze leeftijd hoor!
Je zoontje kan heel goed aangeven wat en wanneer hij nodig heeft. Dat is heel knap, dus gewoon houden zo tot hij aangeeft dat het anders kan!
 
ik zou het ook gewoon laten zo als het is. als hij de fles leeg drinkt kun je proberen om er iets meer in te doen maar dat is nog geen garantie dat hij langer door slaapt.

mijn zoontje is vandaag 4 weken en wij zitten sinds vorige week op 5 flessen, eerst kwam hij elke 2 uur (ook snachts) en zo ineens liet hij er 4 uur tussen zitten en snachts melde hij zich niet meer. en zo zijn we uiteindelijk op   flessen uitgekomen. hij is hier erg vroeg mee maar hij is er tevreden mee en wij ook natuurlijk!
de een is er nu eenmaal sneller mee dan de ander. het komt vanzelf goed.

succes,

groetjes mama van elmar en jesse
 
hoi
dank je wel voor de reacties
omdat ze op het cb zeiden dat ie ook eigenlijk al op 5 voedingen mocht zitten
maar ik kijk nu gewoon naar wat ian zelf aangeeft en als ie nog steeds 7 voedingen nodig heeft laat ik dat ook zo
ik doe wel inmiddels de fles voor de nacht 140cc geven en ik moet zeggen als ie deze helemaal leeg drinkt slaapt ie goed door
overdag geef ik altijd 130cc
maar er zal wel eens een dag komen dat ie over kan naar minder voedingen
toch heel erg bedankt voor de reacties

groetjes danielle
 
Gewoon afwachten idd, en je niet teveel 'opgejaagd' door regeltjes van cb.
Mijn oudste ging ook nooit op het 'juiste' moment over op minder voedingen, tot hij 1-2 maanden later er plotseling wel aan toe was. En dan ging het helemaal vanzelf.
Ik heb trouwens geleerd dat je de nachtvoeding niet meetelt als het over 'zoveel' voedingen per dag hebt, omdat de behoefte daaraan heel sterk verschilt per baby. De ene slaapt vanaf de geboorte al door, de ander krijgt met 5-6 maanden nog steeds een nachtvoeding.

Succes, je kindje regelt het wel!
 
mijn dochtertje is 5 weken en krijgt 6 a 7 voedingen van 120 cc+4. Dit vul ik bij tot 150 cc zodat ze wat voller zit want ze wilt altijd nog wat extra.

Ik heb het ook al is geprobeerd om 5 x 150 cc te doen maar die krijgt ze niet weg want ze blijft gewoon om de 3 uur komen.

Ik weet wat goed voor mijn kleine is.. ze geeft van zelf wel aan hoe of wat...

succes.. luister naar je moedergevoel
 
Terug
Bovenaan