Van 7 voedingen naar 6

Hallo,

Mijn zoontje is nu 2 weken oud en hij zit nog steeds op 7 voedingen (incl. nachtvoeding) van 100 cc.
Voedingsschema:
7.00 uur
10.00 - 10.30 uur
13.00 - 13.30 uur
16.00 uur - 16.30 uur
19.30 uur - 20.00 uur
23.00 uur
4.00 uur

Ik moet Bink bijna altijd voor  elke voeding wakker maken. Alleen de nachtvoeding meldt hij uit zichzelf. Daar zit dan ook meestal 5 uur tussen. Ik heb sterk het gevoel dat ik hem tijdens een zeer diepe slaap wakker maak. Hij jengelt elke keer na de fles als ik hem weer in bed leg. In het begin kwam hij uit zichzelf voor de voeding, maar dit ritme heb ik sinds enkele dagen dus niet meer. Wie kan mij advies geven. Ik zit er nl. sterk aan te denken om gewoon af te wachten totdat hij zich meldt en de voeding te verlagen naar 6 (incl. nachtvoeding)

Groetjes de moeder van Bink

Marijn is nu 3 weken oud en wij hebben nog niet zo'n strak ritme als jij hoor! Hij zit ook op 7 voedingen van 100 cc. We proberen hem overdag om de 3 of 3 1/2 uur te voeden en 's nachts wachten we tot hij zich meldt. Vannacht had ie om 23.00 de laatste voeding gehad; daarna kwam ie om 02.15 en vervolgens weer om 06.30.
Ik denk dat 2 weken ook nog een beetje klein is om al door te slapen. Want ik neem aan dat je het liefst van die voeding van 04.00 af zou willen. Op een gegeven moment gaan ze steeds iets langer slapen; dus dan is het eerst 04.00, dan 04.15, dan 04.45 etc. Zo moeten ze langzaam aan gaan doorslapen. Maar dat kan nog wel even duren hoor!!! Hou vol...er komen weer betere tijden....hahaha!
suc6, Patricia

hallo,

Je hoeft je kindje helemaal nie wakker te maken hoor hij komt vanzelf wel, echt waar.
Ik zie ook dat je om de drie uren voed, dat hoeft helemaal niet, je mag ook om de 4 uren voeden, overdag mag er max 4uren tussen de voedingen zitten en 's nachts 6 a 7 uur  als ze nog zo klein zijn.

Mijn dochtertje net 5wkn krijgt om (ongeveer  natuurlijk) tussen 05:00 en  06:00  
dan 10:00 14.00 17:30 en dan wil ze 's avonds wat vaker is ook goed want dan slapen ze 's nachts langer  20:30 en 23:00 de laatste keer  die dan boven en gelijk erna in haar bedje stoppen en dan slaapt ze dus tot 5 a 6 uur door.

Maar natuurlijk kan je nog niet verwachten dat zo'n kleintje gelijk aan zo'n tijd schema zit. Je geeft gewoon waneer hij er om vraagt en maakt hem pas wakker als er 4 uren tussen zitten, das toch goed dat betekend alleen maar dat hij genoeg gedronken heeft de vorige keer om het 4uren vol te houden.

wan t juist als je hem elke keer om de drie uur wakker maakt gaat hij daar straks aan wennen, hij geeft echt wel aan waneer hij wil, zo niet dus na 4uren wakker maken, dan groeit hij als kool, net als die van mij!!!

succes.

groetjes Nadine.

Terug
Bovenaan