van 8 naar 7 voedingen

Hallo allemaal,

Onze meisje Demi groeit heel erg goed, ze is nu 4 weken oud en alweer 800 gram gegroeid sinds de vorige keer toen ze  2 weken oud was. Nu moet ik ban 8 voedingen naar 7, omdat ze toch wel iets teveel krijgt. Hoe pak ik dit het beste aan? Schema is nu 06.00u-09.00-12.00-15.00-18.00-21.00-00.00-03.00, en ze komt dus uit haar zelf echt om de 3 uur en huilt dan. Moet ik haar gewoon troosten en zo tijd rekken??

Groeten Mia
www.demibo.nl

He hallo,

Probeer elke keer als ze huilt om te eten, haar de speen te geven en rek het zo bv een half uurtje op. Op de gegeven moment gaat ze daar vanzelf ook aan wennen en komt er meer tijd tussen de voedingen. Ook heeft het bij mij geholpen om dan bv het haar om 21:00 eerst maar met 1 borst te doen (als ze echt beslist nu drinken wil)zodat je haar om ongeveer 23:00 nog kunt voeden, want dan slaapt ze als een roos.Mijn dochtertje nu 5 en halve week slaapt hierdoor nu zelfs door. Heerlijk. Soms is het nml zo dat ze zelf denkt dat ze om de drie uur moet eten, maar dit eigenlijk niet zo nodig hoeft maar dat ze het gewoon gewend is, dus als je het dan rekt met het speentje is ze ook wel tevreden want ze wil gewoon ff lekker zuigen. En anders hou je haar daar eerst ff bij vast, zodat ze dat geborgen lekkere gevoel er ook bij heeft.

Nou succes!!!!

groetjes Nadine

Terug
Bovenaan