Van alles en nog wat

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met het geven van een rijstewafeltje en diksap, als tussendoortje, voor mijn dochtertje van bijna 6 maanden. Ik ben er wel de hele tijd bij blijven zitten, bang dat ze zich zou verslikken, gelukkig was dat niet het geval.
Ze vond het volgens mij wel erg lekker, maar het kwam er ook bijna allemaal weer uit. Nu weet ik niet zo goed of ik morgen gewoon opnieuw moet proberen en dat ze er gewoon aan moet wennen of dat ik beter nog even kan wachten. Ik heb het idee dat de diksap te dus is voor haar, haar flesjes krijgt ze met jbp, omdat ze anders vrij veel spuugt. Met jbp gaat het goed. Kun je de diksap ook dikker maken?

Binnenkort ga ik haar in de ochtend een bord pap geven, ik neem aan dat dat dik genoeg is zodat ik geen jbp hoef toe te voegen.

Tot op heden  heb ik mijn dochtertje alleen nog groentehap uit potjes gegeven. vandaag  heb ik, vol goede moed, broccoli en aardappel vers klaargemaakt.  Helaas pindakaas, het bleek geen succes te zijn, ze moest er zelfs van kokhalzen, dus toch maar een potje gegeven. Ik heb het idee dat het misschien nog niet fijn genoeg was, maar hoe krijg ik het dan nog fijner, staafmixer gebruikt, gekookt water toegevoegd, had ik het misschien moeten zeven???

Wat een vragen he, en dat allemaal op 1 dag.

Ik ga eens even met iemand spelen die op dit moment aandacht vraagt.

Groetjes  
 
Hi

met de dixap en johannes broodpitmeel kan ik je niet mee helpen. Het lijkt me dat met pap wel dik genoeg is zodat je dat er niet doorheen hoeft te doen.

Ik heb altijd veel zelf hapjes gemaakt, ik denk dat je gewoon moet blijven aanbieden. Je krijgt het niet zo fijn als een potje, gewoon goed pureren, maar er zit natuurlijk wel meer smaak aan dan zo'n potje. Komt goed hoor  !! Ik denk wel dat als je zelf maakt het een stuk sneller gaat om het met stukjes eten te wennen. En ik vindt het zelf altijd gezonder zelf gemaakt, ook omdat ik dan ook weet wat er precies in zit (en geen appelsap dus). Ik gaf in het begin 1 soort groente, wortels was echt de favoriet. Daarna met aardappel erbij. En dan later met vlees erbij. eerst fijn pureren daarna met de stamppot stamper, en later in stukjes snijden. Kijk anders op www.keukenkikker.nl staan allerlei recepten op.

Succes,
Lia
 
mijn dochter is 7 mnd en kreeg eerst ook jbp je kan het gewoon door het diksap doen en pap is inderdaad dik genoeg hoor en de rijstewafel gewoon blijven proberen wat jady heel lekker vond en vind is liga vanaf 4 of 6 mnd daar sabbellen ze op en kunnen ze bijna niet in verslikken omdat het zacht word succes xx
 
Terug
Bovenaan