Van alles op haar gezicht leggen

Hallo allemaal,ik heb een vraagje.

Onze dochter van 6 en halve maand vind het leuk om van alles op haar gezicht te leggen. Het varieerd van een spuugdoekje tot speelgoed. Het maakt haar niet uit. Ze haald het er zelf wel af en dan is het net of ze haar adem inhoud. Ik vind dit af en toe wel eng,omdat ik bang ben dat ze stikt. Vaak pak ik het zelf van haar gezicht af en dan lacht ze, maar ik kan niet 24 uur per dag bij haar blijven zitten. En om geen speelgoed in haar box te leggen (in haar bedje is wel alles eruit) is ook nogal wat. Nu is mijn vraag:
Zijn er meer kinderen die dit doe en wat doen jullie eraan? Of zijn er mensen die tips voor me hebben.
Alvast bedankt

Groetjes Pascalle
 
Wat grappig, dat deed onze dochter (nu 4 jaar) ook altijd. Ze sliep altijd met een knuffel op haar gezicht. Ik denk dat het niet zo erg is. Als het niet zo'n grote knuffel is en zolang ze geen gevaarlijke speelgoedjes in bedje heeft.

Als ze het overdag ook doet zou ik het gewoon in de gaten houden, kijken wat ze doet en of ze het zelf op tijd eraf haalt enzo.
 
Hee Pascalle
Mijn dochter doet precies hetzelfde! Grappig om te lezen dat t vaker voorkomt. Ze doet het al heel lang, ze is nu 8 maanden en het is nog steeds een favoriet spelletje. Wij hebben het altijd heel grappig gevonden, niet eng. Ik vraag me wel vaak af wat ze er nou precies zo leuk aan vind, met ingehouden adem spartelen en dan zelf haar maillootje, doekje of konijn eraftrekken! Schattig hoor..ik zou me maar niet te druk maken.groetje!
 
Mijn beide dochters (3 jaar en 1 van 8 maanden) doen/deden het ook. Het geeft inderdaad veiligheid, maar zo zie je ook niet meer wat er om je heen gebeurd. De jongste doet het als het haar te druk wordt, net alsof ze zich wil afsluiten van te veel prikkels.
 
Terug
Bovenaan